×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
true
false

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد: در بخش مسکن روستایی ۶۱۵ واحد مسکن روستایی طی هفته دولت با اعتباری افزون بر چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در ۱۶ شهرستان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خزرنگار ؛ حامد دائمی در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه شهید آیت الله رییسی ، اظهار کرد: خوشبختانه بنیاد مسکن پروژه های متعددی جهت افتاح و بهره برداری در این ایام دارد.

وی اجرای ۳۱ کیلومتر آسفالت روستایی را بارزترین پروژه های یادشده اعلام کرد و افزود: در بخش مسکن روستایی هم ۶۱۵ واحد مسکن روستایی با اعتباری افزون بر چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال( ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال آورده مردم و متقاضیان هدف ) در ۱۶ شهرستان به بهره برداری می رسد.

این مسئول در ادامه اقدامات اداره کل بنیاد مسکن گیلان طی سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳را تشریح کرد و گفت: شاخص تهیه و اجرای طرح هادی در استان گیلان در سال ۱۴۰۰، ۴۷ درصد بود که با ۱۳ درصد رشد این رقم در سال ۱۴۰۳ به ۶۰ درصد رسید و این اداره کل در یکهزار و ۲۵۷ روستای استان اقدامات اجرایی عمرانی انجام داد.

وی اضافه کرد: ۸۱۷ پروژه عمرانی نیز در حوزه پروژه‌های مدیریت و برنامه ریزی شده با اعتبار بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال در سطح روستاها انجام شد که شامل حدود سه میلیون متر مربع آسفالت در ۷۲۰ کیلومتر معابر روستایی بود.

دائمی گفت: هدف‌گذاری این اداره‌کل در راستای انجام به تکالیف قانونی برنامه هفتم توسعه تهیه و بازنگری طرح هادی روستایی بود که شاخص اجرای این طرح در روستاهای استان در سال ۱۴۰۰ از ۹۷ درصد طی سه سال به ۹۹ درصد افزایش یافت و در ۴۹۵ روستا این طرح ها با بیش از ۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار در حال تهیه و بازنگری است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان تصریح کرد: در بخش تولید و مقاوم سازی مسکن روستایی هم که از سال ۱۳۸۴ بنیاد مسکن اجرای آن را برعهده گرفت نیز میزان تسهیلات پرداختی در این بخش از ۵۰ میلیون ریال به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله در سال ۱۴۰۳ افزایش یافت.

دائمی اظهار کرد: در راستای اجرای ماده چهار قانون ساماندهی اراضی ملی مصوب سال ۸۷ نیز ، دو هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی ملی که در داخل طرح های روستایی قرار دارند شناسایی شدند که یکهزار و ۷۰۰ هکتار اراضی از این مقدار طی سه سال گذشته تحویل گردید.

وی یاد آوری کرد: پروژه نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت نیز در استان گیلان با محوریت پروژه های ۶۲۴ واحدی رشت، ۳۶ واحدی بندرانزلی، ۱۲۰ واحدی لنگرود و ۲۷۰ واحدی گروه ساخت در حال انجام است ؛ در بخش مسکن محرومان هم تاکنون با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان از سهمیه هزار و ۴۸۰ واحدی گیلان که باید طی سه سال احداث شود، گیلان توانست فراتر از سهمیه ۳۰۰ واحدی که برای امسال در نظر گرفته شده بود عمل کرده و زمین مورد نیاز ساخت ۵۲۵ واحد را تامین کند و هم اینک مراحل احداث پروژه ۱۸ واحدی شهرستان شفت آغاز شده است.

دائمی در خصوص تامین زمین مورد نیاز اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها هم گفت: دولت سیزدهم برای تامین زمین مورد نیاز این طرح ۷۰۰ هکتار از زمین‌های مستثنیات دولتی را شناسایی کرد و با وجود محدودیت‌ها و مممنوعیت‌های اراضی در سطح استان گیلان توانست ۶۵ هکتار را در “سامانه تم ” ثبت کند؛ اولویت واگذاری زمین در روستاها به مردم بومی ساکن در همان روستا و طرح جوانی جمعیت قرار دارد.

وی اقدام دیگر این بنیاد در سه سال گذشته را تعیین تکلیف برخی از پروژه های باقی مانده مسکن مهر از سنوات قبل اعلام کرد و افزود: چهار پروژه با همکاری راه و شهرسازی در شهرستانهای رشت ، فومن، املش و سیاهکل در حال انجام است و در این راستا ۷۳ دستگاه آسانسور از محل صندوق و زمین و مسکن با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال تهیه و وارد استان شده و بصورت رایگان در این پروژه ها اجرا می شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true