×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
true
false

الیاس حضرتی به سمت ریاست شورای اطلاع‌رسانی دولت و خانم فاطمه مهاجرانی به سخنگویی دولت چهاردهم منتخب شدند.

به گزارش خزرنگار ؛ الیاس حضرتی به سمت ریاست شورای اطلاع‌رسانی دولت و خانم فاطمه مهاجرانی به سخنگویی دولت چهاردهم منصوب شدند.

الیاس حضرتی سیاستمدار اصلاح‌طلب و صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول روزنامه اعتماد است.
وی در دهمین و ششمین دوره مجلس شورای اسلامی به‌ عنوان نماینده حوزه انتخابیه تهران حضور داشت. حضرتی همچنین در ادوار سوم تا پنجم مجلس، نماینده حوزه انتخابیه رشت بود.
حضرتی فعالیت نظامی را نیز پس از وقوع انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز کرد، در خلال جنگ ایران و عراق از عضو سپاه بود و از ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۶ فرماندهی لشکر ۱۶ قدس را برعهده داشت.
وی از مؤسسان حزب همبستگی و چندی دیگر از احزاب اصلاح طلبان است. همچنین از اعضای مؤسس و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است.

فاطمه مهاجرانی هم چهارمین زن کابینه پزشکیان و سخنگوی دولت چهاردهم است؛ او را می‌توان از امروز، اولین زن سخنگوی دولت در تاریخ ایران برشمرد.

مهاجرانی در سال ۶۸ با رتبه ۷۰۰ وارد رشته مهندسی مکانیک شد، لیسانس خود را در رشته مکانیک در دانشگاه شهید باهنر کرمان اخذ کرد.سال‌های میانه دهه ۷۰ قبولی در ارشد سخت بود و برای خانم‌ها، مخصوصا در رشته مهندسی، سخت‌تر؛ مهاجرانی سال ۱۳۷۴ یکی از دو زنی بود که در مقطع ارشد رشته مهندسی مکانیک قبول شد. او از همان سال نیز شروع به تدریس کرد.

او از دانشگاه «هریوت وات» اسکاتلند فوق لیسانس استراتژی را گرفت و همان جا دکترای مدیریت (‌Administration Doctor of Business‌) دریافت کرد. مهاجرانی همچنین عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی ارشاد دماوند و دارای ۱۲ مقاله کنفرانسی و یک مقاله ژورنالی در مجلات داخل کشور است.

او طی این ۱۱ سال کار علمی با ۳ پژوهشگر مختلف همکاری مستقیم داشته است. عمده فعالیت مهاجرانی در سال‌های اخیر، حضور به عنوان عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی-غیرانتفاعی ارشاد است، او استادیار و عضو هیئت علمی این دانشگاه است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true