×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

معاون استاندار ساراتوف روسیه با بیان اینکه هدف ما افزایش دوبرابری حجم مبادلات با ایران در سالجاری است، خاطر نشان کرد: پتانسیل بالایی برای همکاری های اقتصادی در منطقه آزاد انزلی وجود دارد.


به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، معاون استاندار ساراتوف روسیه در بازدید از منطقه آزاد انزلی و دیدار با مسئولین این منطقه، اظهار کرد: افزایش سطح همکاری های تجاری بین دو استان ساراتف روسیه و گیلان در ایران، هدف اصلی حضور ما در منطقه آزاد انزلی است.
وی با اشاره به اینکه سال هاست با استان گیلان همکاری داریم و به دنبال ظرفیتهای همکاری جدید در این منطقه هستیم ، بیان کرد: تصمیم مان مبنی بر همکاری با سازمان منطقه آزاد انزلی را رویکردی مناسب و موثر می دانیم.
آلکسی استرلینکف در ادامه با بیان اینکه هدف ما افزایش دوبرابری حجم مبادلات بین دو کشور در سالجاری است، خاطر نشان کرد: در مدت کوتاهی که در منطقه آزاد انزلی حضور داشتیم، مشاهده کردیم که پتانسیل بالایی برای همکاری های اقتصادی در این منطقه وجود دارد.
معاون استاندار ساراتوف روسیه افزود: اطمینان داریم که به زودی نه تنها در بخش غلات و صادرات محصولات کشاورزی بلکه می توانیم در دیگر بخش های موجود نیز ورود پیدا کنیم که این کار موجب توسعه اقتصادی در دو استان می گردد و سرمایه گذاری در تمام بخش ها ارتقاء پیدا می کند.
وی با تاکید بر اینکه تصمیم ارتقای روابط ما با منطقه آزاد انزلی در سطح بالای حاکمیتی اتخاذ شده است، بیان کرد: قصد داریم با ارتقای سطح ارتباطاتمان از رقبای اروپایی پیشی بگیریم و شرکای تجاری مان را در ایران افزایش دهیم.
استرلینکف افزود: در سال گذشته میزان مبادلات تجاری استان ساراتوف با ایران 26 میلیون دلار بود که در تلاشیم این میزان دو برابر شود و مزیت های منحصر به فرد منطقه آزاد انزلی موجب شده برنامه ریزی ویژه برای افزایش مناسبات با این منطقه داشته باشیم و با توجه به ایجاد و تکمیل زیرساخت های لازم در منطقه آزاد انزلی برای گسترش همکاری هایمان در زمینه های اقتصادی و فرهنگی با این منطقه انگیزه لازم وجود دارد .
معاون استاندار ساراتوف روسیه تصریح کرد:ساراتوف یک منطقه اقتصادی و کشاورزی شناخته شده در روسیه است که در حوزه صنعتی نیز صنایع چند منظوره در آن مستقر است و با دارا بودن 20 دانشگاه معتبر، از قطب های علمی روسیه محسوب می شود.
گفتنتی است در این نشست معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی، معاون امور بندری سازمان و مدیران شرکت های استان ساراتوف توانمندی ها و ظرفیت های دو طرف را تشریح و هیات اقتصادی پس از این نشست از مجتمع بندری کاسپین و زیر ساخت های گردشگری و تجاری منطقه آزاد انزلی بازدید کردند.

true
برچسب ها : , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد