×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

شهردار رشت با بیان اینکه ساختمان پلاسکوهای زیادی در این شهر وجود دارد که باید برای آنها برنامه ریزی کرد، تاکید کرد: اگر نتوانیم با کمک فرمانداری و استانداری در تأمین بودجه و بهسازی و نوسازی سازمان ها اقدام نماییم هر روز باید در انتظار بروز حادثه در انبارها و فضاهای پر مخاطره باشیم.

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، آیین افتتاح ایستگاه۱۴ آتش نشانی رشت و رونمایی از ۶ دستگاه خودروی نیمه سنگین آتش نشانی در بلوار دیلمان با حضور شهردار ، جمعی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر رشت برگزار شد.

شهردار رشت در این مراسم اظهار داشت:  با توجه به اینکه مجموعه شهرداری رشت با مشکلات مالی بسیاری روبرو می باشد، این پروژه بر حسب ضرورت اجرا و افتتاح شده است.

مسعود نصرتی افتتاح ایستگاه جدید آتش نشانی را گامی دیگر برای خدمات رسانی به شهر رشت و شهرهای اقماری خواند و تصریح کرد: از آنجایی که ماموریت های امداد و نجات این سازمان در شهرهای اطراف نیز در حال انجام است، نوسازی خودروهای و راه اندازی ایستگاه های آتش نشانی بسیار ضروری به نظر می رسد.

وی ضمن تقدیر از خدمات شبانه روزی نیروهای آتش نشان، افزود: در هیچ یک از شهرهای کشور آنچنان که شایسته است نتوانسته ایم پاسخگوی زحمات پرسنل این سازمان باشیم .

شهردار رشت اضافه کرد: اولویت کار مجموعه شهرداری باید عاشقانه کار کردن، نگاه دوستانه داشتن و در نهایت اداری کارکردن باشد اما کار آتش نشانان فقط با فعالیتی عاشقانه در ارائه خدمات به شهروندان خلاصه می شود.

نصرتی باتاکید بر ضرورت فعالیت دیگر سازمانها و مناطق شهرداری بر پایه عشق به همشهریان تصریح کرد: اولویت کار همه سازمانها باید با نگاه دوستی و عشق به شهر و شهروندان باشد تا شهر رشت به توسعه یافتگی مدنظر دست یابد.

وی خاطرنشان کرد: ما اجازه نداریم با پول مردم ساختمان هایی بسازیم و پروژه هایی را اجرا کنیم که در طی دو سه سال بعد مجبور به جمع آوری و یا تخریب آنها باشیم. ما یا پروژه ای را اجرا نخواهیم کرد و یا اگر اجرا کنیم چه در تهیه طرح، چه در اجرا و چه در تجهیزات کلیه استانداردها را رعایت خواهیم کرد.

شهردار رشت افزود: این شهر دارای سازه هایی با قدمت بیش از ۳۰۰ ساله است، ساختمان تاریخی ساعت شهرداری رشت در ۱۲۰ سال پیش ساخته شد و از نیاکان ما به یادگار مانده است. بنابراین یا باید پروژه ای در این شهر تعریف نشود، و یا اگر تعریف می شود کیفیت آن به گونه ای باشد که ما شرمنده نسل آینده نباشیم.

نصرتی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو اذعان داشت: ساختمان پلاسکوهای زیادی در شهر رشت وجود دارد که باید برای آنها برنامه ریزی کرد و اگر نتوانیم با کمک فرمانداری و استانداری در تأمین بودجه و بهسازی و نوسازی سازمان ها اقدام نماییم هر روز باید در انتظار بروز حادثه در انبارها و فضاهای پر مخاطره باشیم و در نهایت با تهدید جان نیروهای سازمان آتش نشانی مواجه گردیم.

شهردار رشت با اشاره به کثرت ساختمان های چوبی و محدودیت عرض خیابانها در شهر رشت تصریح کرد: شهر رشت با توجه به وسعت و جمعیت شهر نیازمند ایستگاه های خاص است .

وی با تاکید بر عدم اجرای پروژه های عمرانی در شهر رشت، بار دیگر یادآور شد: ما اجازه انجام کار بی کیفیت و انعقاد قرارداد با پیمانکار فاقد صلاحیت نداریم چون وضعیت اقتصادی شهر به صورتی نیست که ما سهل انگاری کنیم.

نصرتی ادامه داد: امید است که پروژه های عمرانی شهر رشت برای سال ۹۷ بدون کوچکترین اغماض یا شروع نشود و یا اگر شروع میشود به گونه ای اجرا شود که ما شرمنده شهروندان این شهر نگردیم و به عبارتی در تمامی مراحل از ارائه طرح تا اجرا و بهره برداری پروژه استانداردها لحاظ گردد.

راه اندازی ایستگاه شماره ۱۵ آتش نشانی رشت در کمربندی خرمشهر

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شوای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم با قدردانی از سرعت عمل شهردار رشت در اجرای پروژه های عمرانی تصریح کرد: با توجه به سیاستگذاری و برنامه های راهبردی کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری و همچنین لوایح شهرداری و تاکیدات رئیس شورا سعی در انجام خدمات بهینه به شهروندان داریم.

فاطمه شیرزاد رویکرد جدید سازمان آتش نشانی شهرداری رشت را قابل تقدیر دانست و اذعان داشت: افزایش تجهیزات لجستیکی، احداث و راه اندازی ایستگاه جدید آتش نشانی با توجه به بودجه لحاظ شده برای این سازمان بسیار ضروری بوده است.

وی در ادامه ضمن اظهار امیدواری نسبت به افزودن پهبادهای آتش نشانی به این سازمان گفت: با افزودن پهبادهای آتش نشانی به ایستگاههای آتش نشانی ، سازمان آتش نشانی شهرداری رشت اولین مرکز آتش نشانی خواهد بود که تجهیز به نردبان ۵۵ متری می شود.

سخنگوی شورا با تاکید بر ضرورت ورود و به کارگیری نیروهای جوان و متخصص درسازمان آتش نشانی یادآور شد: با توجه به افزایش نیروی متخصص و تجهیزات لجستیکی و با استفاده از تجارب پیشکسوتان باید در توسعه خدمات رسانی به شهروندان سرآمد دیگر شهرهای کشور باشیم.

رئیس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت از احداث و راه اندازی ایستگاه شماره ۱۵ در کمربندی خرمشهر خبر داد و افزود: فعلا در حال شناسایی املاک و زمین هایی برای تجهیز این ایستگاه هستیم، همچنین میدان جهاد هم فاقد ایستگاه آتش نشانی است که با کمک حوزه املاک و اختصاص ملک اقدام به تجهیز ایستگاهی در آن محدوده نیز خواهد شد.

ایستگاه شماره ۱۴ از مجهزترین ایستگاه های آتش نشانی شهر رشت است

معاون عمرانی و امور زیربنایی شهرداری رشت نیز در این مراسم با استناد به بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها گفت: احداث دستگاههای خدمات رسان به ویژه ایستگاههای آتش نشانی و تجهیز آن ها از وظایف شهرداریها به شمار می رود.

علی بهارمست درخصوص اهداف پروژه فوق اذعان داشت: این پروژه با هدف پوشش گسترش و ارتقا کیفیت خدمات ایمنی شهری و کاهش زمان رسیدن ماشین آلات آتش نشانی به محل حادثه احداث و به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی افزود: ایستگاه شماره ۱۴ اتش نشانی رشت طی ۱۸ ماه با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان در زمینی به مساحت ۱۶۵۰ متر مربع در دو طبقه به افتتاح رسیده است.

معاون عمرانی و امور زیربنایی شهرداری رشت گفت: سیستم اعلام حریق در این ایستگاه دارای مرکز کنترل اعلام حریق ۴ مداری ، شاسی اعلام حریق با قابلیت کار در شرایط سخت و مقاوم است.

وی افزود: ایستگاه شماره ۱۴ از مجهزترین ابستگاههای آتش نشانی شهر رشت است که دارای دستگاه های گرم کننده تابشی مشعل گاز سوز برای دیگ اب گرم به ظرفیت ۷۵ هزار و ۵۰۰ تا۱۸۳ هزار کیلو کالری در ساعت است.

برنامه ریزی برای نوسازی خودروهای آتش نشانی

در ادامه این مراسم مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت عنوان کرد: ما امروز شاهد افتتاح و رونمایی دو پروژه بزرگی هستیم که استارت کار آن از چند سال قبل زده شده بود.

بابک رمضانی با اشاره به اینکه یکی از روشهای برپایی ایستگاههای آتش نشانی بر اساس جمعیت و پهنه جغرافیایی شهر است، گفت: با توجه به جمعیت بالای یک میلیونی، شهر رشت حداقل باید دارای ۱۵ ایستگاه آتش نشانی باشد که خوشبختانه تا امروز  ۱۳ ایستگاه داشته و ایستگاه ۱۴ نیز از اواخر سال ۹۴ درپی جانمایی و احداث آن بوده ایم و امروز با لحاظ استانداردهای موجود شاهد افتتاح آن هستیم.

وی افزود: ایستگاه شماره ۴ تنها ایستگاهی بود که جمعیت کثیری و مساحت قابل توجه ای از شهر را به خود اختصاص میداد لذا برای محدوده منطقه یک سه ایستگاه تعریف شد که ایستگاه شماره ۱۴ با تحت پوشش قراردادن ۱۰۶۰ هکتار از محدوده و ۳ خودرو و ۲۰ آتش نشانان در این محدوده آغاز به کار خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی رشت با اشاره به پروژه خرید خودروهای آتش نشانی، بیان داشت: ناوگان خودرویی سازمان آتش نشانی دارای عمر بالای ۲۵ سال است و از اینرو برنامه ریزی هایی برای نوسازی خودروهای آتش نشانی در کوتاه مدت میان مدت و طولانی مدت انجام شده است.

وی افزود: استارت این پروژه با خرید ۶ دستگاه نیمه سنگین انجام شد و این خودروها با ظرفیت ۲ هزار لیتر آب از یکی از برندهای مطرح دنیا خریداری شده است .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت در ادامه از خرید خودروی هفتم خبر داد و گفت: خرید سه خودرو پلتفرم و نردبان ۵۵متری از الویت های این سازمان است که با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و درایت شهردار رشت تا پایان سال این مهم نیز محقق خواهد شد.

رمضانی یادآور شد: درسه ماهه اول سالجاری، ۱۰۹۸ حریق در شهر رشت اتفاق افتاد که از این تعداد ۱۳۰ حریق مسکونی، ۵۴ حریق تجاری و مابقی علفزار و … بوده است.

وی زمان رسیدن آتش نشان به حادثه را ۴ دقیقه و ۲۰ ثانیه عنوان کردو افزود: با راه اندازی ایستگاه چهاردهم این پروسه زمانی رسیدن به محل حادثه کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت با تاکید بر لزوم پیاده سازی اهداف اقتصاد مقاومتی در این مجموعه، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو خودروی آبرسان در حال تجهیز و نوسازی است و تمام کارتعمیراتی دستگاهها توسط همکاران انجام میشود.

در ادامه این مراسم از دست اندرکاران و آتش نشانی که در راه اندازی ، احداث و تجهیز ایستگاه شماره ۱۴ اتش نشانی شهرداری رشت نقش آفرینی داشتند تقدیر شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد