×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

بنابر اعلام دانشگاه گیلان، امسال تعداد داوطلبان آزمون سراسری از این استان در مقایسه با سال گذشته  ۱۰٫۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار،  آزمون سراسری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور بطور همزمان در ۳۷۵ شهرستان و بخش کشور با تعداد یک میلیون و ۱۱ هزار و ۳۸۴ داوطلب، در پنج گروه آزمایشی برگزار می شود.

صبح روز پنجشنبه ۷ تیر ماه داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی و در عصر همان روز داوطلبان گروه آزمایشی هنر به رقابت خواهند پرداخت.

همچنین صبح روز جمعه مورخ ۸ تیرماه آزمون سراسری برای گروه آزمایشی علوم تجربی و عصر همان روز برای گروه آزمایشی زبان های خارجی برپا می گردد.

امسال از مجموع کل شرکت کنندگان در سطح کشور تعداد ۵۹٫۲۴ درصد داوطلب زن و ۴۰٫۷۶ درصد مرد می باشند و گروه آزمایشی علوم تجربی با تعداد  642 هزار و 451 داوطلب، ۵۲/۶۳ درصدکل داوطلبان را به خود اختصاص داده است.

روابط عمومی دانشگاه گیلان اعلام کرد این آزمون در ۱۳ شهرستان گیلان با 33 هزار و 119 داوطلب برگزار خواهد شد که از این تعداد ۶۴٫۱۲ درصد داوطلبان را زن و ۳۵٫۸۸ درصد را داوطلبان مرد تشکیل می دهند.

شهرستان رشت با 13 هزار و 677 نفر داوطلب،بیشترین و شهرستان رضوانشهر با ۸۴۱ نفر، کمترین داوطلب را دارا می باشند.

شایان ذکر است امسال تعداد داوطلبان استان گیلان در مقایسه با آزمون سال ۱۳۹۶ به میزان ۱۰٫۵ درصد رشد داشته است.

داوطلبان باید کارت ورود به جلسه خود را از عصر امروز سه شنبه پنجم تیرماه از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت و در جلسه آزمون به همراه داشته باشند.

باجه رفع نقص کارت ورودی داوطلبان آزمون شهرستان رشت در پردیس دانشگاه گیلان واقع در خیابان ملت روبروی شهر بازی (پارک شهر) مستقر است و داوطلبان برای رفع نقص احتمالی بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، باید قبلاً به این محل مراجعه نمایند .

درهای ورودی حوزه های امتحانی صبح ها از ساعت ۷٫۳۰ و بعد از ظهر ها از ساعت ۱۴٫۳۰ بسته خواهد شد و پس از آن از ورود داوطلبان جلوگیری بعمل می آید.

گفتنی است؛ نتایج اولیه آزمون سراسری سال 97 در نیمه دوم مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد