×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه حدود 17 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند ، گفت: چهل درصد از این آمار به دانشجویان تحصیلات تکمیلی اختصاص دارد.

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، احمد رضی اظهار داشت: دانشگاه گیلان در نظام رتبه بندی تایمز جزء 250دانشگاه برتر جوان جهان است و چنانچه مورد حمایت قرار گیرد می تواند جایگاه استان را در مجامع علمی بین اللملی ارتقاء دهد و در حل تخصصی مشکلات بیشتر نقش آفرینی کند.

وی به فعالیت 600 عضو هیات علمی استخدامی و 700 نیروی حق التدریسی در دانشگاه گیلان اشاره کرد و گفت: 37 درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه که در وضعیت استخدام دائم قرار دارند ، دارای مرتبه استاد تمامی یا دانشیاری هستند.

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه حدود 17 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند ، گفت: چهل درصد از این آمار به دانشجویان تحصیلات تکمیلی اختصاص دارد.

رضی خاطرنشان کرد: دانشگاه گیلان 97 رشته – گرایش در مقطع دکتری و بیش از 150 رشته – گرایش در مقطع کارشناسی ارشد دارد.

وی دانشگاه گیلان را بزرگترین دانشگاه دولتی شمال کشور و حائز جایگاهی خوب در رتبه بندی بین المللی معرفی کرد و یادآور شد: در طول 4 سال گذشته 20 هزار مترمربع به فضای آموزشی، رفاهی و تحقیقاتی دانشگاه افزوده شده است.

رئیس دانشگاه گیلان از تلاش برای بهره گیری از حداکثر ظرفیت های موجود برای فراهم نمودن امکانات مناسب جهت تحصیل دانشجویان خبر داد و عنوان کرد: باتوجه به افزایش دانشجویان و محدودیت امکانات آزمایشگاهی یک شبکه به نام شبکه “شاعا” (شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران) در استان شکل گرفت تا مراکز علمی بتوانند از تجهیزات آزمایشگاهی یکدیگر استفاده کنند.

وی همچنین از افتتاح آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان و تهیه تجهیزاتی با اعتبار سه و نیم میلیارد تومان برای این آزمایشگاه خبر داد و افزود:در تلاش هستیم تا با توسعه این آزمایشگاه آن را به عنوان آزمایشگاه مرجع برای دستگاه های اجرایی استان به ثبت برسانیم.

رضی با اشاره به تدوین سند راهبردی دانشگاه گیلان، اظهار کرد: یکی از برنامه های دانشگاه این است که رشته ها را روزآمد کند و رشته های بدون بازار را به گرایش های میان رشته ­ای و متناسب با نیاز جامعه سوق دهد.

وی با بیان اینکه دانشگاه گیلان طی سال های اخیر به پذیرش 8 دانشجوی پست دکترا در 5 رشته اقدام کرده است، گفت: برای توسعه توان کارآفرینی دانشجویان، زمینه ای فراهم شده تا صنایع موفق بتوانند در دانشگاه دفتر کار تاسیس کنند و برنامه ریزی‌های توسعه ای خود را متناسب با راهبردهای علمی شکل دهند.

رئیس دانشگاه گیلان تصریح کرد: هم اکنون بیش از 110 هزار نفر دانشجو و 2100 عضو هیأت علمی استخدامی و 4500 مدرس حق ­التدریسی در مراکز علمی استان مشغول فعالیت هستند و این نشان می دهد که ظرفیت های علمی خوبی در گیلان وجود دارد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد