×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان معوقه مشکوک الوصول در بانک‌های گیلان وجود دارد گفت: این میزان معوقات ریشه در وجود رانت و پارتی‌بازی در بانک‌ها دارد.

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، محمدصادق حسنی با اشاره به‌عنوان «مشکوک الوصول» مطرح‌شده از سوی برخی بانک‌ها اظهار کرد: در نظام مالی بانک چیزی به نام مشکوک الوصول وجود ندارد بلکه این عنوان صرفاً برای شرکت‌های است که مشکلات مالی و دریافتی‌های غیر مشخص دارند.

وی با بیان اینکه اگر در بنگاه اقتصادی و یا شرکتی عنوان «مشکوک الوصول» گنجانده شود نشان از ریسک شرکت و حضور آن در بازار رقابتی دارد که ممکن است برای هر بنگاه اقتصادی به وجود بیاید افزود: بانک برای پرداخت تسهیلات خود به وثیقه سنگین و یا ضمانت‌های محکم نیاز دارد و عنوانی به نام مشکوک الوصول نمی تواند در بانک جایی داشته باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی وجود عناوین مشکوک الوصول در بانک را ناشی از رانت برشمرد و گفت: معوقات به‌اصطلاح مشکوک الوصول ناشی از استفاده از رانت و سفارش به بانک‌ها است که فرصت گرفتن تضمین را از بانک‌ها می‌گیرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با بیان اینکه گرفتن تسهیلات سفارشی کار بسیار سختی است که از پس هرکسی برنمی‌آید خاطرنشان کرد: بانک‌ها از معوقات مشکوک الوصولی صحبت می‌کنند که خود آن را پرداخت کرده‌اند درحالی‌که این پرداختی آن‌ها به کشاورزان و اقشار ضعیف نبوده بلکه باید برای نقد آن دنبال اطرافیان و سفارش‌دهندگان پیرامون خود باشند.

حسنی با بیان اینکه معوقات مشکوک الوصول در بانک‌ها کمتر از دو درصد است تصریح کرد: برخی از بانک‌ها اعلام کرده‌اند تا ۴۰۰ میلیارد تومان مشکوک‌الوصول دارند درحالی‌که این نوع معوقات ناشی از تسهیلات پرداخت‌شده بر مبنای رانت و پارتی‌بازی است.

وی با بیان اینکه میزان معوقات مشکوک الوصول در بانک‌های عامل گیلان وضعیت خوبی ندارند گفت: برخی از بانک‌ها ۲۴۰ میلیارد و برخی دیگر تا ۲۳۰ میلیارد تومان میزان مشکوک الوصولی معوقات خود را اعلام کردند که این میزان در گیلان بسیار نگران‌کننده است.

منبع: فارس

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد