×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی واردات کالا از مرز آستارا گفت:‌ در هشت ماهه نخست امسال ۷۹ هزار و ۴۱۷ تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل گیلان جابه‌جا شد.

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، محمدرضا نازک‌کار اظهار داشت: در هشت ماهه نخست امسال 79 هزار و 417 تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل گیلان از مرز آستارا جابه‌جا شد که برآوردهای انجام شده بر روی آمارها از کاهش 40 درصدی واردات کالا از این مرز حساس حکایت دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از صادرات 328 هزار و 771 تن کالا از مبدأ گیلان خبر داد و عنوان کرد:‌ در بخش ترانزیت کالا هم 353 هزار و 296 تن کالا از گیلان ترانزیت شده است که 291 هزار و 998 تن آن از مرز آستارا و 61 هزار و 298 تن هم از مرز آبی انزلی انجام شد.

نازک‌کار میزان ترانزیت کالای ورودی به گیلان را 152 هزار و 902 تن اعلام کرد و ضمن بیان کاهش 14 درصدی آن به نسبت سال گذشته افزود:‌ 200 هزار و 394 تن کالای ترانزیت شده از مرز آستارا است که نسبت به آمارهای مدت مشابه سال گذشته از کاهش 14 درصدی آن حکایت دارد.

وی میزان ترانزیت خروجی از مرز آستارا در هشت ماهه نخست امسال را نیز با 9 درصد کاهش به نسبت مدت مشابه سال گذشته 200 هزار و 394 تن کالا اعلام کرد و گفت: در این مدت 910 هزار و 939 نفر نیز از مرز زمینی آستارا تردد کرده‌اند که در مقایسه با سال قبل 63 درصد افزایش دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از فعالیت 3 پایانه فعال باربری در گیلان و یک پایانه باری متعلق به بخش خصوصی در این استان خبر داد و تصریح کرد:‌ 10 ترمینال مسافربری نیز در شهرهای استان توسط شهرداری‌ها احداث شده است که مدیریت داخلی آن بر عهده این اداره کل است.

نازک‌کار با بیان اینکه در گیلان 805 کیلومتر راه شریانی وجود دارد از وجود 2.3 درصد از راه‌های شریانی کشور در این استان خبر داد و اظهار داشت: در بخش راه‌های ترانزیتی 616 کیلومتر راه شریانی به گیلان ختم می‌شود که از وجود 2.5 درصد راه‌های ترانزیتی در استان گیلان حکایت دارد.

وی با تأکید بر اینکه گیلان در ردیف پنج استان نخست کشور از لحاظ طول وجود راه‌های شریانی قرار دارد ابراز داشت: در ایام تعطیلات و زمانی که با افزایش تعداد ورودی مسافر و خودرو به گیلان مواجه هستیم گلوگاه‌های ترافیکی استان در طول ورودی‌ها شاهد ترافیک سنگین و پرحجمی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به اینکه 3 شرکت بین‌المللی حمل و نقل کالا در گیلان وجود دارد بیان داشت:‌ علاوه بر این یک شرکت حمل مسافر بین‌المللی و تعداد 85 شرکت نمایندگی حمل و نقل بین‌المللی کالا نیز در استان گیلان مشغول فعالیت هستند.

منبع: تسنیم

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد