×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تولید ۱۵ هزار تن گوشت مرغ برای بازار شب عید خبر داد و گفت: مرغ تا پایان سال با قیمت ثابت ۱۲ هزار تومان عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، حجت علی‌اکبرنژاد با اشاره به اینکه در گیلان ۸۲۰ واحد تولید مرغ گوشتی وجود دارد اظهار کرد: هشت میلیون قطعه جوجه ریزی از واحدهای تولید مرغ گوشتی استان در آستانه شب عید انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مرغداری‌های گیلان برای بازار شب عید ۱۵ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌کنند افزود: این آمادگی در جهاد کشاورزی استان وجود دارد که شبی ۵۰۰ تن کشتار مرغ داشته باشیم.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان میزان مصرف روزانه گوشت مرغ در استان  را ۲۰۰ تا ۲۲۰ تن اعلام کرد و گفت: به‌طور متوسط میزان مصرف روزانه گوشت مرغ در گیلان به ۲۱۰ تن است اما این میزان در ایام تعطیلات به ۲۸۰ تن نیز می‌رسد.

علی‌اکبرنژاد با بیان اینکه ۴۰ درصد نیاز به مصرف گوشت مرغ بازار تهران توسط تولیدکنندگان مرغ گیلانی تأمین می‌شود افزود: تولیدکنندگان مرغ گوشتی گیلان روزانه بین ۲۵۰ تا ۲۶۰ تن مرغ را به بازار تهران روانه می‌کنند.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار گیلان قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار استان از تاریخ ۱۱ دی‌ماه تاکنون با قیمت ۱۲ هزار تومان عرضه می‌شود گفت: از تاریخ ۱۱ دی‌ماه تاکنون سه هزار و 500 تن مرغ در استان گیلان به قیمت 12 هزار تومان توزیع شده است.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان قیمت گوشت مرغ در گیلان را نسبت به سایر استان‌ها ارزان‌تر برشمرد و گفت: گیلانیان در مقایسه با سایر استان‌ها پس از مصوبه ستاد تنظیم بازار گیلان هفت میلیارد تومان ارزان‌تر مرغ خریداری کرده‌اند.

علی‌اکبر نژاد با بیان اینکه با توجه به میزان تولید مرغ گوشتی توسط تولیدکنندگان، نهاده‌های یارانه‌ای به آن‌ها تعلق می‌گیرد افزود: تولیدکنندگان گیلان به ازای هر یک کیلوگرم مرغ که عرضه می‌کنند سه کیلوگرم نهاده‌های دامی نظیر ذرت و سویا با قیمت مصوب یارانه‌ای از طریق شرکت پشتیبانی دریافت می‌کنند که در این راستا حدود هفت هزار 500 تن داده توزیع شده است.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ در گیلان تقریباً ثابت خواهند ماند و پایین نمی‌آید گفت: در حال حاضر قیمت هر یک کیلوگرم مرغ در کل کشور زیر ۱۴ هزار تومان عرضه نمی‌شود درحالی‌که قیمت مرغ در گیلان ۱۲ هزار تومان است.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه از ظرفیت تولید مرغ گوشتی در گیلان کاسته نشده بلکه ظرفیت تولید مرغ در حال افزایش است افزود: مردم گیلان اطمینان داشته باشند که قیمت مرغ از ۱۲ هزار تومان حداقل تا شب عید افزایش پیدا نخواهد کرد و تولید آن نیز تقریباً ثابت خواهند کرد.

منبع: فارس

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد