×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط آهن قزوین – رشت حداکثر تا 10 روز آینده آماده بهره برداری می شود، گفت: ارزش فعلی این طرح حدود 6 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، خیر الله خادمی در حاشیه بازدید از ایستگاه مرکزی خط آهن رشت گفت: برای خط آهن قزوین – رشت با 185 کیلومتر ریل گذاری، 8 ایستگاه، 28 کیلومتر تونل، 9 کیلومتر پل و 22 میلیون متر مکعب خاکبرداری بیش از هزار و 850 میلیارد تومان از اعتبارات دولتی هزینه شده و ارزش فعلی این طرح حدود 6 هزار میلیارد تومان است.

خیر الله خادمی افتتاح این طرح را زمینه تحقق کریدور نوستراک یا شمال-جنوب دانست و افزود: این مسیر از رشت در دوجهت، یکی بسوی انزلی و دیگری تا آستارا پیش خواهد رفت تا علاوه بر اتصال به بندر انزلی، زمینه تحقق مسیر ریلی نوستراک مهیا شود.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خط آهن قزوین – رشت را به لحاظ موقعیت جغرافیایی و استراتژیک منحصر به فرد دانست و خاطرنشان کرد: فراهم شدن امکان حمل 10 میلیون مسافر و 20 میلیون تن کالا در سال دستاوردی است که موقعیت ترانزیتی و منطقه ای کشور را به نحو چشمگیری ارتقاء خواهد داد.

وی همچنین از پیشرفت 25 درصدی فاز نخست خط آهن رشت – انزلی خبر داد و افزود: ساخت خط آهن این مسیر 40 کیلومتری در دو فاز طراحی شده و در فاز دوم آن نیز پیمانکار مستقر است و پیش بینی می شود در یک دوره سی ماهه به اتمام برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان عنوان کرد : با اتصال خط آهن قزوین-رشت به انزلی زمینه تحقق نوستراک از طریق دریای خزر مهیا می شود و ترانزیت کالا از شبه قاره هند به روسیه و اروپای شمالی انتقال می یابد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد