×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سالانه 10 میلیون اصله درخت و درختچه زینتی، گیاهان آپارتمانی و شاخه گل تولیدی استان به خارج از کشور صادر می‌شود.Image result for ‫صادرات چوب‬‎

منوچهر پارسافر در تشریح این خبر اظهار داشت: بیش از سه و نیم میلیون گلدان گل، سه میلیون شاخه گل و 23 میلیون اصله درخت و درختچه زینتی در 58 و نیم هکتار گلخانه و 488 هکتار فضای باز گیلان تولید می‌شود.
وی افزود: ارزش اقتصادی این مقدار گل و گیاه زینتی تولیدی در استان بیش از 130 میلیارد تومان است.
پارسافر شهرستان‌های رودسر، املش، لنگرود، آستانه اشرفیه، لاهیجان، صومعه سرا، رشت، بندرانزلی و تالش را از مناطق تولید گل و گیاه زینتی در گیلان اعلام کرد.
وی ادامه داد: کشورهای حاشیه خلیج فارس، آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان از مشتریان گل و گیاه زینتی گیلان هستند.
وی با اشاره به توسعه گلخانه‌ها در برنامه ششم توسعه خاطرنشان کرد: تا دو سال آینده ، 92 هکتار بر فضای گلخانه‌ای استان افزوده می‌شود.

*اولین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه نیز با توجه به پتانسیل و توانمندی بخش چابکسر شهرستان رودسر در تولید درختان و درختچه های زینتی، نهم اردیبهشت ماه جاری در فضایی به مساحت هشت هزار و 500 مترمربع در دو بخش سالن و فضای باز افتتاح و در آن گیاهان گلدار آپارتمانی، شاخه بریده، کاکتوس، ساکولنت ها، ادوات و نهاده‌های کشاورزی به نمایش گذاشته شد.
در این نمایشگاه طراحان و مسئولان فضای سبز شهرهای بزرگ کشور و تولیدکنندگان بزرگ ترین مجتمع گلخانه ای استان و همچنین تاجران کشورهای عراق ، ترکمنستان ، افغانستان ، گرجستان و ارمنستان که به طور عمده مصرف کنندگان محصولات منطقه هستند ، حضور داشتند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد