×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت:  گیلان جزء ۶ استان کشور در اجرای پروژه‌ الکترونیک نظام سلامت است.Image result for ‫بیمه سلامت‬‎

به گزارش خزرنگار، علی اکبری مدیرکل بیمه سلامت گیلان در تشریح اقدامات این نهاد فعال در حوزه درمان اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت استان استقرار بیمه سلامت الکترونیک را به عنوان یک راهبرد در نظر گرفته و در نظر دارد تا کلیه خدمات توسط مراکز ارائه خدمت به صورت الکترونیکی عرضه شود.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به اینکه طرح نظام ارجاع الکترونیک، نسخه نویسی الکترونیک، رسیدگی الکترونیکی اسناد و استحقاق سنجی در بیمارستان های دولتی 5 استان در حال انجام است گفت: پروژه استحقاق سنجی از اردیبهشت ۹۷ آغاز شده و امسال به طور کامل عملیاتی خواهد شد.

اکبری، گیلان را جزء ۶ استان کشور در اجرای پروژه‌ الکترونیک نظام سلامت عنوان کرد و گفت: ثبت تمام سوابق بیمه ای و درمانی بیماران و جلوگیری از هزینه های اضافی از مهمترین اهداف این پروژه است.

وی با اشاره به اجرای پروژه نظام ارجاع الکترونیک و پزشک خانواده خاطرنشان کرد: 177 مرکز بهداشتی درمانی با 326 پزشک خانواده و 246 ماما در روستاهای گیلان مستقر شده اند تا به مردم ارائه خدمات کنند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان، سلامتی بیماران را از اولویت های مهم این سازمان برشمرد و گفت: برای جلوگیری از هزینه های اضافه و ارائه خدمات عادلانه بر اساس نیاز بیماران، پرونده الکترونیک اسناد بستری بیماران در استان شروع شده و از تیرماه امسال در بیمارستان های دولتی در حال اجراست.

اکبری با اشاره به برخورداری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) از دفترچه بیمه سلامت اضافه کرد: تاکنون، 26 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان در این طرح ثبت نام کرده اند که از این تعداد 16 هزار و 500 نفر با حضور در دفاتر پیشخوان نسبت به دریافت دفترچه بیمه سلامت اقدام کردند.

وی ادامه داد: مددجویانی که تاکنون برای دریافت دفترچه بیمه سلامت خود اقدام نکرده اند، باید هر چه سریعتر با حضور در دفاتر پیشخوان اقدامات لازم در این باره را انجام دهند، تا بتوانند خدمت دریافت کنند.

اکبری با تاکید بر اینکه به دنبال کم کردن خدمات نیستیم بلکه سلامتی و دسترسی عادلانه خدمات برای ما حائز اهمیت است خاطر نشان کرد: افرادی که بیمه سلامت همگانی دارند، دفترچه بیمه سلامت را بصورت رایگان دریافت می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با بیان اینکه کلیه مطالبات فروردین و اردیبهشت 98 با طرف های قرارداد پرداخت شده اعلام و افزود: 128 میلیارد تومان از مطالبات  مراکز دولتی و خصوصی  در سه ماهه اخیر پرداخت شده است.

وی افراد تحت تکفل بیمه سلامت را یک میلیون و 300 نفر در 5 صندوق روستاییان، سایر اقشار، صندوق کارکنان دولت، بیمه سلامت همگانی و ایرانیان معرفی و خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار، یک هزار و ۱۴۵ پزشک عمومی، دندانپزشک، متخصص و فوق تخصص، ۳۲۷ داروخانه، ۸۹ آزمایشگاه، ۵۸ رادیولوژی، ۸۹فیزیوتراپی، 4 کلینیک جراحی محدود، ۴۲ درمانگاه و ۳۴ بیمارستان دولتی و خصوصی طرف های قرارداد با بیمه سلامت استان گیلان هستند.

اکبری گفت: گفت: سامانه 1666 به کیفیت سطح دسترسی بیمه‌شدگان با مراکز طرف قرارداد کمک خواهد کرد، در این راستا بیمه‌شدگان سازمان می‌توانند همه روز با کارشناسان و دوشنبه‌های هر هفته با مدیران سازمان به طور مستقیم از طریق تماس با این سامانه صحبت کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد