×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

معاون اقتصادی استاندار گیلان ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی را همراه با توجیه اقتصادی، فنی و مالی در قطب های عمده تولید با رویکرد صادرات و مشارکت هرچه بیشتر بهره‌برداران این بخش خواند و افزود: بايد حاشيه امنی براي صنايع تبديلی كشاورزي گیلان فراهم شود

 

نفیسه فلاح کریمی/ آرش فرزام صفت در گفت و گوی اختصاصی با خزرنگار با اشاره به اینکه پس از صنایع سنگین، صنایع غذایی از نظر وسعت و گستردگی دومین مقام را در جهان به خود اختصاص داده، اظهار داشت: با وجود منابع غني كشاورزي و توليد قابل توجه محصولات زراعي و باغي در استان گیلان، عمده اين توليدات به صورت خام به فروش مي رسند .

وی با اشاره به اینکه کشاورزان هزینه های جانبی بسیاری را در جریان تولید متحمل می شوند،افزود: متاسفانه به دلیل نبود صنایع تبدیلی کشاورزان و باغداران مجبور به ارزان فروشی دسترنج چندماهه خود به ببهای قیمت خام فروشی هستند.

معاون اقتصادی استاندار گیلان ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی را همراه با توجیه اقتصادی، فنی و مالی در قطب های عمده تولید با رویکرد صادرات و مشارکت هرچه بیشتر بهره‌برداران این بخش خواند و افزود: بايد حاشيه امني براي صنايع تبديلي كشاورزي گیلان فراهم شود .

وي به نقش صنايع تبديلي و تكميلي در توسعه كشاورزي استان اشاره كرد و افزود: اشتغالزايي، پايداري در توليد و تنظيم عرضه و تقاضا در توسعه صادرات از دستاوردهای ارزشمند این بخش خواهد بود.

فرزام صفت ایجاد زنجیره ارزش در حوزه صنعت و تولیدات کشاورزی را در گرو توجه به مقوله ارزش افزوده خواند و بیان کرد: صنايع تبديلي کشاورزي منجر به تفاوت معني دار کيفيت زندگي در بين دو گروه روستاها شده است، به گونه ای که سطح کيفيت زندگي در روستاهاي داراي صنايع تبديلي بالاتر بود.

معاون اقتصادی استاندار گیلان خواستار هم افزايي بين بخشي براي رسيدن به اهداف توسعه صنايع تبديلي كشاورزي شد و گفت: باید از ظرفیت منطقه آزاد انزلی، بنادر استان و نیز شبکه ریلی در حوزه گسترش شبک توزیع محصولات کشاورزی استفاده کرد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد