×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان گفت: نزدیک به نیمی از سالمندان بالای ۸۰ سال استان واکسن کرونا را دریافت کردند.

 

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، دکتر حسن رخ شاد اظهار داشت: حدود ۵۵ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در گیلان زندگی می کنند که نزدیک به ۲۵ هزار نفر واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه با تمامی سالمندان بالای ۸۰ سال در استان گیلان برای تزریق واکسن کرونا تماس گرفته شد، اضافه کرد: برخی از سالمندان تمایلی برای تزریق واکسن کرونا ندارند.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت استان گیلان خاطر نشان کرد: از سالمندان بالای ۸۰ سال درخواست می شود که هر چه سریعتر برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اطلاعات بیش از ۸۰ درصد مردم گیلان در سامانه سیب ثبت شده ، افزود: این افراد به دلایل مختلف به مراکز درمانی مراجعه کرده اند و اطلاعات آن در سامانه ثبت شده است.

وی یادآور شد: افرادی که اطلاعات آن ها در “سامانه سیب” ثبت نیست می توانند از طریق سامانه وزارت بهداشت ( Salamat.gov.ir) از منزل برای دریافت واکسن ثبت نام کنند.

دکتر رخ شاد با بیان اینکه از هفته آینده همزمان با سراسر کشور واکسیناسیون گروه سنی ۸۰ – ۷۵ سال در این استان آغاز می شود ، اظهار داشت: برای این گروه سنی نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به روند تزریق واکسن کرونا در گیلان بر اساس اولویت ها بیان داشت: تاکنون ۹۴ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کرونا در این استان دریافت شده و نزدیک به ۶۵ هزار نفر این واکسن را دریافت کردند.

واکسیناسیون کرونا از اواخر بهمن ماه سال گذشته همزمان با سراسر کشور ابتدا با تزریق کادر درمان در بخش مراقبت های ویژه در گیلان آغاز شد.

هم اکنون جز سه شهرستان گیلان شامل املش، شفت و تالش که در وضعیت زرد بیماری کرونا قرار دارند، بقیه شهرستان های این استان نارنجی هستند.

بر اساس آخرین آمار، افزون بر ۵۰۰ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند./ ایرنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد