×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

دادستان آستارا از دستگیری ۱۷ نفر از افرادی که در فضای مجازی و اتفاقات اخیر سعی در ایجاد تفرقه بین شهروندان دو شهر اردبیل و آستارا داشتند خبر داد و گفت: هرگونه فعالیتی که باعث اختلاف قومیتی و تفرقه بین اقوام شود منجر به حبس می‌ گردد.

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، یاسر همدمی امروز در جمع خبرنگاران آستارا با اشاره به اینکه برقراری امنیت در شهرستان از اولویت‌های مهم دادستانی است، اظهار داشت: در همین راستا 17 نفر از افرادی که طی چند روز گذشته تحت تأثیر احساسات و اختلاف شخصی اقدام به رفتارهای هنجارشکنانه کرده بودند بازداشت شدند.

دادستان عمومی و انقلاب آستارا با تاکید بر اینکه هر کسی امنیت عمومی را مختل کند به شدت طبق قانون برخورد می کنیم افزود: متاسفانه در وقایع اخیر افرادی در دام توطئه‌های تفرقه انگیز قرار گرفته‌اند که ناراحتی شهروندان دو شهرستان آستارا و اردبیل را به‌دنبال داشت.

وی با بیان اینکه هرگونه فعالیتی که منجر به اختلاف قومیتی و تفرقه بین اقوام شود منجر به حبس می‌شود گفت: طبق ماده 499 مکرر، هر کس با قصد ایجاد خشونت یا تنش در جامعه و یا با علم به وقوع آن به قومیت های ایرانی یا ادیان الهی یا مذاهب اسلامی مصرح در قانون اساسی توهین کند، چنانچه مشمول حد نباشد و منجر به خشونت یا تنش شده باشد به 2 تا 5 سال حبس محکوم می‌شود.

دادستان آستارا با تاکید بر اینکه انتشار هرگونه توهین به قومیت‌های ایرانی در فضای مجازی مستوجب مجازات سنگین‌تری است خاطرنشان کرد: طبق تبصره 2 ماده 499 همین قانون، هر کسی در فضای مجازی با موضوع ایجاد اختلاف قومیتی و توهین به قومیت‌ها اقدام کند به 5 تا 10 سال حبس محکوم می‌شود.

دادستان آستارا در ادامه با اشاره به اینکه حضور مردم در انتخابات یک تکلیف شرعی است افزود: مردم ولایتمدار این شهرستان همیشه با حضور در پای صندوق های رای دین خود را به شهدای عزیزمان و آرمان های انقلاب ادا کرده اند.

وی، انتشار هر گونه مطلب علیه نامزدهای انتخاباتی و یا انتشار مطالبی خلاف واقع دال بر انصراف نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی را از مصادیق تخلف انتخاباتی دانست و گفت: نامزدهای انتخاباتی می‌توانند بر اساس قانون از منتشرکنندگان مطالب کذب و خلاف واقع اعلام شکایت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب آستارا با اشاره به یکی دیگر از مصادیق تخلفات سایبری انتخاباتی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد از انتشار هر‌گونه محتوای خلاف واقع در ارتباط با نتایج شمارش آرا و نتایج انتخابات خوداری کنند.

همدمی با بیان اینکه آگاهی داشتن از مصادیق تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی می‌تواند از به دردسر افتادن کاربران جلوگیری کند، افزود: اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی بایستی در خصوص انتشار هرگونه محتوای انتخاباتی در فضای مجازی آگاهانه قدم بردارند‌./ تسنیم

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد