×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه مسئولان منویات رهبر معظم انقلاب را چراغ راه خود قرار داده و بر توسعه پایدار و خودکفایی داخلی توجه داشته باشند، اظهارکرد: اقتصاد گیلان به صنایع کشاورزی وابسته است و نباید با تغییر کاربری اراضی مستعد و حاصلخیز کشاورزی، کاهش سطح تولید و بهره وری را رقم بزنیم.

به گزارش خزرنگار ؛ دکتر اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (شنبه) در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تبریک ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع)، به حضور خود در مراسم دیدار رهبر فرزانه انقلاب با اعضای کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار، فرمایشاتی متناسب با شرایط کنونی جهان و کشورهای اسلامی بیان کردند که به یقین چراغ راه همه افراد جامعه به ویژه مدیران است.

وی با بیان اینکه “وحدت اسلامی” از کلیدواژه های مورد تاکید رهبر انقلاب در این جلسه بود ، افزود: ایشان حضور تأثیرگذار در دنیای جدید را مشروط بر تلاش عملی و ایستادگی در مقابل سختی‌ها و فشارها دانستند و از نظام جمهوری اسلامی بعنوان نمونه‌ بارز این امر یاد کردند.

استاندار گیلان به سخنان سوی رئیس جمهوری در جمع اعضای کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی و بیان آمارهایی از پیشرفت علمی، رشد اقتصادی، کاهش تورم و افزایش همکاری های تجاری و بین‌المللی کشورمان اشاره و بیان کرد: خوشبختانه گیلان در روند توسعه کشور جایگاه ویژه ای دارد که این مهم باید بیش از پیش تقویت شود.

 وی با اشاره به جذب 99.7 اعتبارات منابع ملی سال 1400 ، از دستگاه های اجرایی که با تمام توان در جهت جذب این میزان اعتبار تلاش کردند قدردانی و بیان کرد: باید این روند در سال 1401 نیز تداوم داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان به اجرای طرح هادی در استان و لزوم اصلاح برخی قسمت ها اشاره و تاکید کرد: طرح هادی به منظور توجه به روستاها، بازسازی، توسعه، ارتقاء کیفیت، آسایش، بهداشت محیط های مسکونی و سالم سازی محیط زیست جهت جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها در نظر گرفته شده ، از اینرو باید دقت بالایی برای هریک از این کارکردها بکار گرفت.

دکتر عباسی خاطرنشان کرد: اقتصاد گیلان به صنایع کشاورزی وابسته است و نباید با تغییر کاربری اراضی مستعد و حاصلخیز کشاورزی ، کاهش سطح تولید و بهره وری را رقم بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه تغییر کاربری باید همراه با کسب منفعت بیشتر برای مردم، ارزش افزوده بالاتر و نیز بالندگی تولید و اشتغال باشد، تصریح کرد: متولیان تغییر کاربری باید در چارچوب موازین قانونی و نگاه توجه به مسایل مهمی از جمله پسماند، دسترسی راحت به امکانات ضروری و نیز توسعه پایدار روستایی به صدور مجوز تغییر کاربری اقدام کنند.

استاندار گیلان همچنین به مجوزهای صادره برای واحدهای تولیدی و خدماتی اشاره کرد و گفت: دستگاه های متولی باید روند صدور مجوزها را تسهیل کنند و پس از صدور در خصوص اجرای تعهدات و خدمات نظارت های کافی را به انجام رسانند.

وی اظهار داشت: توسعه پایدار استان و خودکفایی داخلی باید مورد توجه همه مسئولان باشد ، به همین سبب باید ضمن توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و شعارسال (تولید ، اشتغال ، دانش بنیان) از سرمایه گذاران مستعد حمایت کرد.

در این جلسه؛ جبار کوچکی نژاد و محمدرضا احمدی از نمایندگان مردم رشت و خمام، رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل، مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار، خلیل بهروزی‌فر نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد