×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان خبر داد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مهرماه سالجاری حدود ۱۰هزار برگ سند روستایی و شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان با همکاری ثبت اسناد و املاک صادر شده است.

صدور سند مالکیت المثنی / مراحل / مدارک | موسسه حقوقی علی عبدی

به گزارش خزرنگار ؛ حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگاران از صدور ۱۰ هزار سند مالکیت در روستاها و شهرهای زیر۲۵ هزارنفر گیلان خبر داد و افزود: از این تعداد هشت هزار و ۲۶۳ برگ سند روستایی و تعداد یک هزار و ۱۸۵ برگ سند شهری می باشد.

وی با اشاره به اینکه از اواخر دهه ۷۰ تا کنون سند مالکیت واحدهای مسکونی برای شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاها توسط بنیاد مسکن صادر می شود، تصریح کرد: از آن زمان در مجموع تا به امروز ۱۵۶ هزار و ۸۲۶ جلد سند مالکیت برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاهای استان صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان ادامه داد: از تعداد سندهای صادر شده ۱۵۴ هزار و ۳۸۸ جلد مربوط به سند روستایی  در ۷۹۷ روستای بالای ۲۰ خانوار بوده است؛ ضمن اینکه از سال ۱۳۹۰ به بعد نیز برای ۱۷ شهر کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت طرح صدور سند اجرا و تعداد ۲ هزار و ۴۳۵ برگ سند مالکیت شهری صادر شد.

از اواخر دهه ۷۰ بر اساس تبصره ۷۱ برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی کشور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور تحدید حدود و رسمیت بخشیدن به مالکیت املاک فاقد سند مالکیت در روستاها با همکاری ثبت اسناد و املاک نسبت به صدور سند مالکیت برای املاک روستایی اقدام کرد.

 این روند در ماده ۱۴۰ برنامه سوم توسعه و ماده ۱۳۳ برنامه چهارم توسعه ادامه داشته و در برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی کشور روند صدور مالکیت از ماده به صورت قانون موسوم به قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ابقاء و به منظور صدور اسناد مالکیت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت با همکاری مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت و اسناد کشور ادامه دارد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد