×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مدیر کل راه وشهرسازی گیلان خبر داد: طرح جامع شهر کومله به منظور ایجاد محیط زیست بهتر برای مردم و اعتلای برنامه‌های شهرسازی در شورای‌عالی شهرسازی و معماری تصویب شد.

طرح جامع کومله

به گزارش خزرنگار ؛ هادی رحمانی در تشریح این خبر اظهار کرد: طرح جامع شهر کومله در چارچوب ضوابط و مقررات شهرسازی و با لحاظ شیوه‌های نوین ساختمانی با توجه به شرایط اقلیمی تهیه و پس از طی مراحل کارشناسی در دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری به تصویب رسید.

 

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی و شرایط بومی مردم منطقه در برنامه‌ریزی شهری لحاظ شده، افزود: در جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری پیشنهادها و لوایح شهرسازی و مقررات مربوط به طرح جامع شهر کومله شامل منطقه‌بندی، نحوه استفاده از اراضی، تعیین مناطق صنعتی، بازرگانی، خدماتی، مسکونی، تأسیسات عمومی، فضای سبز و سایر نیازمندی‌های عمومی شهر بحث و بررسی شد.

 

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان در خصوص استفاده از اراضی کشاورزی، گفت: در تصویب طرح جامع شهر کومله، نظر سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص اراضی کشاورزی واقع در محدوده پیشنهادی ، ملاک اقدام قرار گیرد.

 

وی افزود: حذف حریم ایمنی خطوط لوله انتقال حامل انرژی از شمول اراضی الحاقی به محدوده شهر و همچنین حفظ حریم خطرزایی آن در محدوده شهر تحت پهنه های سبز و باز ، پس از استعلام از مراجع ذیربط انجام می شود و در پهنه حفاظت در حریم شهر در طرفین راه دسترسی، محله موسوم به لات محله درج گردد.

 

رحمانی ادامه داد:صرفا سکونتگاه های روستایی در حریم نمایش داده شود و از تخصیص سایر موارد تحت پهنه سکونت خودداری می گردد و مطالعات، ضوابط و نقشه پدافند غیرعامل باید به تایید اداره کل پدافند غیر عامل استان برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اهمیت ساماندهی ساخت و سازهای بدون مجوز در خارج از محدوده‌ شهری گفت: با تصویب طرح جامع بسیاری از ساخت و سازهایی که پیش از این در خارج از محدوده‌ی شهری به صورت غیرمجاز انجام می گیرند، ساماندهی می‌شوند .

 

وی با تأکید بر اینکه اجرای دقیق طرح جامع توسط شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی الزامی است، گفت: با اجرای این طرح توسعه کالبدی موزون شهر و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فضاهای شهری و تأمین آسایش، رفاه و سلامت محیط زیست شهروندان محترم شهر کومله فراهم می‌شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد