×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: بناهای تاریخی در اختیار دستگاه‌های دولتی یا باید تبدیل به موزه شوند و یا به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش خزرنگار ؛ ولی جهانی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۳۰۰ بنای تاریخی در اختیار دستگاه‌های دولتی در گیلان شناسایی شده است که ۲۲۱ بنای تاریخی از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: طبق ماده ۹۸ قانون برنامه ششم توسعه و قانون حمایت از بافت‌های تاریخی دستگاه‌ها موظف هستند که این بناها را تبدیل به موزه کنند یا به بخش خصوصی واگذار کنند.

جهانی با تاکید بر اینکه این موضوع باید به بخشی از مطالبه‌گری رسانه ها تبدیل شود، گفت: پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شده و بخشی از دستگاه‌ها چون شیلات کیاشهر فراخوان داده‌اند و مابقی نیز باید روند یاد شده را طی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان یادآور شد: یکصد بنای تاریخی استان تبدیل به فرصت سرمایه گذاری شده و کتاب اطلاعات جامع آن نیز تدوین شده است.

جهانی افزود: گیلان سرزمین سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است و میراث فرهنگی برای سرمایه گذاری در این خصوص ظرفیتی قابل اعتناست.

وی ادامه داد: اگر چه اعتبارات اندک است اما با همه این احوال ۵۲ بنای تاریخی در استان برای تغییر کاربری به موزه در نظر گرفته شده و برنامه ریزی‌ها در حال انجام است.

۵ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در گیلان شناسایی شده که یک هزار و ۲۳۵ اثر از گیلان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و ۲۳ موزه در استان فعال است که ۱۳ موزه تخصصی در ۲سال اخیر ایجاد شده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد