×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان : در استان دو متخصص طب سنتی داریم و به زودی کلینیک تخصصی طب سنتی درمان ناباروری نیز در کلینیک شهدای سلامت رشت دایر می شود.

به گزارش خزرنگار ؛ دکتر محمدتقی آشوبی با اشاره به رشد منفی جمعیت در استان گیلان اظهار کرد: نرخ رشد جمعیت گیلان ۰.۰۱ درصد بوده و در سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با وضعیت مطلوبی مواجه نیستیم.

وی ۷۳ ماده قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت معادل ۶۰ درصد را مربوط به وزارت بهداشت دانست و افزود: در قالب تفاهم نامه با نهادهای فرهنگی، طی سال گذشته برای بیش از ۱۵ هزار زوج جوان، کارگاه آموزشی قبل از ازدواج و سلامت جنسی و مهارت زندگی و… برگزار کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در استان خبر داد و عنوان کرد: با کمک بیمه سلامت، ۴۰۰۰ زوج نابارور را شناسایی و نشان دار کردیم که تحت پوشش بیمه قرار گرفتند؛ حدود ۳۰ درصد این زوجین به مرحله باروری خواهند رسید.

آشوبی با بیان اینکه یک مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری را در بیمارستان دولتی الزهرا(س) رشت راه اندازی کردیم، گفت: دو مرکز در تالش(غرب) و لاهیجان(شرق) نیز راه اندازی شده و امکانات لازم را در اختیار این مراکز قرار دادیم.

وی هزینه درمان ناباروری در بخش دولتی را رایگان عنوان کرد و متذکر شد: سه مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری نیز در بخش خصوصی داریم که با پوشش بیمه ای صد درصدی زوجین همراه است.

رئیس علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۶۰ پزشک متخصص و فوق تخصص زنان و زایمان در مراکز درمان ناباروری استان فعالیت می کنند، ادامه داد: کلیه بیمارستان های دارای بخش زنان و زایمان و اورولوژی نیز می توانند درمان زوج های نابارور را انجام دهند.

وی از پوشش بیمه ای ۶۳ قلم از داروهای درمان ناباروری خبر داد و اضافه کرد: کلیه مراحل و روش های درمان ناباروری از جمله آی.وی.اف و اهدای جنین و… در گیلان انجام می شود.

آشوبی، یکی از اولویت های دولت سیزدهم را توجه به توسعه طب سنتی دانست و عنوان کرد: در گیلان دو متخصص طب سنتی داریم و به زودی کلینیک تخصصی طب سنتی درمان ناباروری را در کلینیک شهدای سلامت رشت دایر می کنیم.

رئیس علوم پزشکی گیلان از پرداخت ودیعه مسکن به کلیه دانشجویان متاهل این دانشگاه خبر داد و تاکید کرد: ۱۰ واحد مسکونی متاهلی داریم که کم است و لذا با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان و سایر دستگاه ها باید برای ساخت خوابگاه و واحدهای مسکونی متاهلی اقدام کنیم.

وی از کاهش نوبت کاری شب مادران باردار و شیرده در بیمارستان ها خبر داد و تصریح کرد: هر دو مادر باردار، یک ماما حین زایمان دارند؛ همچنین پزشک خانواده کلیه خدمات مراقبتی و آموزش های پیش از بارداری و مراقبت بارداری و پس از زایمان و مراقبت از نوزاد را به ماماها واگذار می کند.

آشوبی در ادامه به طرح «نفس» اشاره و خاطرنشان کرد: با همکاری بسیج جامعه پزشکی، اقدام به نجات فرزندان سقط کردیم که تاکنون از سقط ۱۵۰ مورد جلوگیری شده است.

وی یکی از مصوبه های قرارگاه جوانی جمعیت استان گیلان در کنار تامین شغل و مسکن را پرداخت حقوق به مادران دارای چند فرزند دانست و اضافه کرد: در نظر داریم برای مادران دارای فرزند اول تا پنج سال، فرزند دوم تا ۱۰ سال، فرزد سوم تا ۱۵ سال و فرزند چهارم به بالا تا بازنشستگی حقوق در نظر بگیریم، زیرا اگر امروز این هزینه را انجام ندهیم، ۲۰ سال دیگر چند صد برابر باید هزینه کنیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد