×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

همزمان با آغاز هفته روستا،بزرگترین طرح مکانیزه پرورش قارچ شمال کشور در رشت افتتاح شد.

به گزارش خزرنگار ؛ دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان در مراسم افتتاح بزرگترین طرح مکانیزه پرورش قارچ شمال کشور در رشت گفت: روستائیان در اقتصاد و تولید کشور نقش بسزایی دارند و روستا کانون اصلی خودکفایی کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گیلان ٢ هزار و ۶٠ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که یک میلیون نفر از جمعیت ۲ و نیم میلیون نفری استان را تشکیل می‌دهند افزود: قابلیت‌های گسترده روستا‌ها و نقش مهم آن در اقتصاد و توسعه پایدار اهمیت بسزایی دارد.

عباسی با اشاره به اینکه بار اصلی تولید به ویژه در بخش مواد غذایی و کالا‌های اساسی بر دوش روستاییان و عشایر کشور است گفت: تولید اشتغال و توسعه پایدار استان و کشور بر پایه فعالیت‌های مهم روستا‌ها شکل می‌گیرد.

استاندار به حمایت همه دستگاه‌ها از سرمایه گذاری در روستا تاکید کرد وافزود: دهیاری‌ها و شهرداری‌ها باید تفکیک زباله در روستا‌ها را در اولویت کارخود قرار دهند تا روستای پاک و پاکیزه داشته باشیم و در کنار کار کشاورزی با ایجاد کار آفرین سبب رشد و توسعه روستا شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان هم در این مراسم با اشاره به اینکه در گیلان۱۴ واحد صنعتی تولید قارچ و ۱۳۰ واحد مشاغل خانگی فعالیت می‌کند گفت: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۴هزارو ۶۶۵ مترمربع و اعتباری بیش از ۳۳ میلیارد تومان ساخته شده است.

صالح محمدی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی قارچ سالانه ۲ تن ظرفیت تولید قارچ دکمه‌ای را دارد افزود: در این واحد تولیدی برای ۵۰ نفر اشتغالزایی شده است و محصولات آن به کشور‌های امارات و عراق صادر خواهد شد.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی هم شامل محصولات محلی کشاورزی و صنایع دستی برپا شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد