×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تاثیرگذاری واکسن آنفلوآنزا بر پیشگیری از ابتلا به بیماری توصیه کرد: زنان باردار، سالمندان و بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای این واکسن را تزریق کنند.

به گزارش خزرنگار ؛ محمدرضا امینی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا اعم از ایرانی و خارجی در مراکز بهداشتی شهرستان‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت توزیع شده‌است، اظهار کرد: واکسن خارجی برای زنان باردار و ایرانی نیز برای پرسنل مراکز و گروه‌های در معرض خطر در نظر گرفته شده‌است.

وی با بیان اینکه با توجه به دستورالعمل کشوری گروه‌های در معرض خطر بیشتر اعم از زنان باردار، بیماران دارای بیماری‌های مزمن و سالمندان به ترتیب اولویت می‌توانند واکسن‌ آنفلوآنزا را رایگان تزریق کنن، افزود: روزهای پایانی شهریور تا اواخر مهرماه بهترین زمان برای دریافت واکسن آنفلوآنزا است، ایمنی افراد پس از ۲ هفته از تزریق واکسن آنفلوآنزا ایجاد می‌شود.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های روزانه تاکنون افزایش موارد بیماری کووید ۱۹ و آنفلوآنزا در استان گزارش نشده‌ است اما تاکید بر رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها روزانه نشان می‌دهد که بیشتر موارد ابتلا شبه آنفلوآنزاست که این مهم نیز با توجه به فصل پاییز و سردشدن هوا طبیعی است، افزود: با سردترشدن هوا، احتمال افزایش ابتلا به آنفلوآنزا یا شبه آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ها به ویژه در مکان‌های تجمعی اعم از مدارس، دانشگاه‌ها، آسایشگاه‌های تحت نظر بهزیستی وجود دارد و در این رابطه تعداد بیماران سرماخوردگی به صورت جزئی در حال افزایش است.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: نمونه‌هایی که از بیماران به صورت سرپایی یا بستری از بیمارستان‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت (مراکز منتخب) گرفته می‌شود، مرتب در آزمایشگاه‌ها مورد رصد قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از بروز بیماری کووید ۱۹ و آنفلوآنزا در حال انجام است، اضافه کرد: آموزش‌های لازم به گروه‌های هدف اعم از سفیران سلامت و رابطین بهداشتی به منظور گسترش آموزش‌ها در سطح جامعه ارائه شده‌است.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: علاوه بر این، آموزش‌های لازم به افراد تحت پوشش شامل پرسنل بیمارستان و مراکز خدمات جامع سلامت برای ارائه خدمات رسانی مطلوب انجام شده‌است.

وی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از بیماری‌های ویروسی اعم از سرماخوردگی، آنفلوآنزا و بیماری کووید ۱۹ خاطر نشان کرد: در مراکز دارای ریسک بالا و تجمعی باید به توصیه‌های بهداشتی اعم از استفاده از ماسک توجه شود.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان اضافه کرد: بیماران مبتلا به بیماری‌های ویروسی برای پیشگیری از شیوع بیماری حتما باید پنج روز در منزل استراحت کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد