×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فرصت اندک گیلانیان برای جانشینی جمعیت پیر گفت: جمعیت استان گیلان در چاله جمعیتی فرونرفته و همچنان پنجره فرصت برای هم استانی‌های ما باز است.

پنجره فرصت جمعیت در گیلان باز است

به گزارش خزرنگار ؛ محمدتقی آشوبی ظهر امروز در همایش تجلیل از مادران دارای چهار فرزند و بالاتر رشتی در سالن همایش‌های معاونت بهداشتی گیلان با اشاره به اهمیت جمعیت، اظهار کرد: گیلان سالمندترین استان کشور است و پیری جمعیت در آن بیش از استان‌های دیگر مشهود است.

وی با اشاره به سیر نزولی زادوولد در گیلان افزود: استان گیلان کمترین زادآوری را در بین استان‌های کشور دارد و با این سیر جمعیتی در آینده نه‌چندان دور قومی به نام گیلک و تالش و دیگر اقوام گیلانی وجود نخواهند داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تحسین خانواده‌های باشکوه دارای چند فرزند گفت: این خانواده‌ها آینده‌ای روشن، پرنشاط، پویا و فعالی را در پیشرو خواهند داشت.

وی با اشاره به فرصت اندک گیلانیان برای جانشینی جمعیت پیر بیان کرد: جمعیت استان گیلان در چاله جمعیتی فرونرفته و همچنان پنجره فرصت برای هم استانی‌های ما باز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پذیرش فرزند آوری را در کنار همسرداری و خانه‌داری و بعضاً اشتغال، جهادی بزرگ و ارزشمند توصیف کرد و گفت: شادابی و نشاط موجود در خانواده‌های چند فرزندی غیرقابل وصف است و وجود برکات و نعماتی چون پسر و دختر در نهاد خانواده، عنایت الهی است.

آشوبی صیانت از جمعیت را یک تکلیف در دولت سیزدهم دانست و افزود: برای تحقق این تکلیف همه باید کمک کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد