×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

معاون بهداشتی دانشگاه با اعلام اینکه طی بیش از دو ماه فعالیت مداوم ۷۰ درصد جمعیت استان گیلان مورد غربالگری دیابت و پرفشاری خون قرار گرفتند.
معاون بهداشتی دانشگاه خبر داد: غربالگری قند خون و فشار خون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار گیلانی

به گزارش خزرنگار ؛ دکتر سید محمود رضوانی در گفت و گو با خبرنگاران از اجرای غربال قند خون و فشار خون برای افزون بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار گیلانی خبر داد و گفت: از این تعداد، بیش از ۲۸ هزار بیمار جدید مبتلا به دیابت و بیش از ۴۶ هزار بیمار جدید مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شده اند که در صورت عدم اطلاع از بیماری خود، در مسیر بروز آسیب ها و عوارض شدید این بیماری ها شامل نارسایی کلیوی، سکته های قلبی و عروقی، نابینایی و قطع عضو قرار می گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه همچنین با اشاره به اهمیت شناسایی زودهنگام بیماری های دیابت و فشارخون بالا که بیماری های خاموش و بدون علامت می باشند، تصریح کرد؛ در صورتی که با انجام غربالگری هایی مانند؛ پویش ملی سلامت که قند خون و فشار خون افراد طی آن به صورت رایگان ارزیابی شد، می توان از ابتلا به دیابت و پرفشاری خون مطلع شد از بروز عوارض شدید این بیماری ها تا حدود زیادی پیشگیری کرد .هدف از اجرای این پویش ، شناسایی بیماران جدید و مراقبت از آن ها برای پیشگیری از بروز عوارض بوده است.

دکتر رضوانی یادآور شد: علاوه بر این، طی اجرای پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری دیابت و پرفشاری خون، یک هزار و ۱۰۰ بیماری دارای فشار خون بسیار بالا شناسایی شدند که در صورت عدم شناسایی، متاسفانه دچار عوارض غیرقابل جبران می شدند.

وی در پایان ، با تقدیر از مردم به منظور شرکت در این پویش وهمچنین، تشکر از زحماتی که کارکنان حوزه بهداشت و سایر بخش های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در طی بیش از دو ماه انجام دادند، ابراز امیدواری کرد؛ با تداوم پویش ملی سلامت در محوریت های دیگر مانند تغذیه، سرطان و … روز به روز ارتقای سلامت جامعه و مردم عزیز استان را شاهد باشیم.

پویش ملی سلامت با محوریت “غربالگری دیابت و پرفشاری خون” از ۲۰ آبان تا ۳۰ دی ماه سال جاری در تمامی مراکز بهداشتی ، خانه های بهداشت شهرها و روستاهای استان به طور رایگان برای افراد ۱۸ سال به بالا اجرا شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد