×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
false

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ فرزندآوری، گفت: باید بهره‌وری از سمن‌ها و گروه‌های فعال در حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در گیلان تقویت شود.

به گزارش خزرنگار ؛ دکتر محمدتقی آشوبی در نشست جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه همچنان سیر جمعیتی در استان نامطلوب است، اظهار کرد: اقداماتی در جهت بهبود وضعیت جمعیتی گیلان انجام شده اما ناکافی است.

وی با اشاره به ظرفیت بینظیر گروه‌های مردمی و سمن‌ها در حوزه جوانی جمعیت، افزود: باید بهره‌وری از سمن‌ها و گروه‌های فعال در حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در گیلان تقویت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم ترویج فرهنگ زادآودی تاکید کرد و گفت: باید با تهیه محتوای رسانه‌ای مطلوب در حوزه جوانی جمعیت و جدی گرفتن آموزش در خانه‌های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت، در جوان کردن جمعیت گیلان کوشید.

دکتر آشوبی با حائز اهمیت برشمردن کنترل سقط جنین به منظور صیانت از جمعیت، خاطرنشان کرد: خوشبختانه اقدامات موثری در کاهش و کنترل سقط جنین سالم با مشارکت بسیج جامعه پزشکی انجام شده است.

وی با اشاره به جدی گرفتن مقوله فرهنگ سازی در افزایش انگیزه باروری، گفت: ترویج فرهنگ باروری در جامعه و ظهور این فرهنگ با رفتار صحیح و اقدام موثر میتواند در تحقق جوانی جمعیت موثر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت تعامل و همگرایی همه دستگاه های اجرایی و خدماتی در تحقق قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تاکید کرد و افزود: بخشی از اجرای قانون جوانی جمعیت بر عهده دانشگاه علوم پزشکی بوده در حالی که اجرای این قانون راهبردی نیازمند همراهی و حسن اجرای همه دستگاه های مسوول و متولی است.

در این نشست کارنامه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده منطبق با سنجه‌ها و شاخص های وزارت متبوع، تبیین و ارزیابی شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد