×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

رئیس گروه تعمیم بیمه‌های اجتماعی سازمان تامین اجتماعی درباره جزئیات بیمه قالیبافان سازمان تأمین اجتماعی توضیحاتی داد.نتیجه تصویری برای قالیبافان"

به گزارش خزرنگار ؛ ابراهیم شهابی رئیس گروه تعمیم بیمه‌های اجتماعی سازمان تامین اجتماعی درباره جزئیات بیمه قالیبافان اظهار کرد: از نظر شرایط سنی افراد بین ۱۵ تا ۵۰ سال می‌توانند خود را بیمه قالی بافی کنند.

شهابی بیان کرد: اگر فردی بالای ۵۰ سال سن دارد و پیش از آن سابقه پرداخت حق بیمه در تأمین اجتماعی داشته باشد می‌تواند بیمه شود.

او افزود : در قانون تامین اجتماعی یک فرجه برای قالیبافان گذاشته شده و این است که اگر فردی بین ۵۰ تا ۵۵ سال سن دارند برای اینکه بیمه قالیبافی شود ، یک بار کل حق بیمه را پرداخت کند و بعد از آن مجوز ورود به سیستم بیمه قالیبافی پیدا می‌کند.

رئیس گروه تعمیم بیمه‌های اجتماعی سازمان تامین اجتماعی درباره شرایط ورود به بیمه قالی بافی گفت: در ابتدا معاینات پزشکی از فرد گرفته میشود و اگر مشکلی در در بدو ورود به بیمه نداشت بیمه قالی بافی می‌شود.

شهابی ادامه داد: اگر در بدو ورود عضو از کار افتاده‌ای داشته باشد که با کار قالیبافی تداخل نداشته باشد می‌تواند بیمه قالیبافی شود ، به عنوان مثال اگر از نظر بینایی از کار افتاده باشد مانعی برای استفاده از بیمه قالیبافی ندارد.

او اظهار کرد: شرایط بازنشستگی برای تمام گروه‌ها و مشاغل یکسان است که در ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی به آن اشاره شده است و آقایان قالیباف می‌توانند با ۲۰ سال سابقه کار و ۶۰ سال سن و خانم‌های قالیباف با ۲۰ سال سابقه کار و ۵۵ سال سن بازنشسته شود.

رئیس گروه تعمیم بیمه‌های اجتماعی سازمان تامین اجتماعی درباره از کار افتادگی بیمه قالی بافی گفت: از کار افتادگی بیمه قالی بافی نیز مانند سایر بیمه‌ها دو نوع است یکی از کار افتادگی ناشی از کار و دیگری از کار افتادگی غیر از کار است.

شهابی اضافه کرد: بیمه قالیبافی مانند سایر میوه‌ها اگر فرد ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد می‌تواند با پرداخت کسری خود را با ۱۰ سال سابقه و دریافت ۱۰ روز حقوق بیمه کند.

او بیان کرد : قالیبافان ۷ درصد حق بیمه حداقل دستمزد که حدود ۱۰۶ هزار تومان است را خودشان پرداخت می‌کند و ۲۰ درصد را دولت پرداخت می‌کند نوع بیمه آن‌ها غیر اجباری است و کارفرما ندارد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد