×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از آماده‌باش ۵۴۲ نیروی انسانی راهدار در قالب ۶۰ اکیپ راهداری خبر داد و گفت: ۳۵۹ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در راهداری زمستانی امسال در تمامی راهدارخانه‌های ثابت و سیار مستقر خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، فریبرز مرادی از آماده‌باش ۵۴۲ نیروی انسانی راهدار در قالب ۶۰ اکیپ راهداری، ۵۷ اکیپ عملیاتی و سه اکیپ پشتیبانی در طرح راهداری زمستانی امسال خبر داد و اظهار کرد: در طرح راهداری زمستانی امسال ۳۹ راهدارخانه ثابت و ۱۸ راهدارخانه سیار جانمایی شده است.

وی افزود: همچنین ۳۵۹ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در راهداری زمستانی امسال در تمامی راهدارخانه‌های ثابت و سیار مستقر خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه ۲۴۴ دستگاه از این ماشین‌آلات، دستگاه‌های عملیاتی هستند، تصریح کرد: ۵۱ دستگاه کمک‌دار و ۶۴ دستگاه دیگر نیز به عنوان پشتیبان تعیین شده‌اند.

مرادی، در توضیح وضعیت ناوگان راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، تصریح کرد: پس از سال ۹۸ از محل منابع استانی و ملی حدود ۱۷ دستگاه به ناوگان سنگین راهداری گیلان همچون لودر، گریدر و بیل مکانیکی افزوده شد؛ همچنین سال گذشته نیز یک دستگاه بیل مکانیکی تهیه کردیم، اما امسال با توجه به مشکلات اعتباری هنوز ماشینی خریداری نشده؛ این در حالی است که میانگین عمر ماشین‌آلات راهداری استان بیش از ۲۲ سال است.

وی همچنین تامین ۱۰ هزار تن ماسه و نمک را از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان بیان و تصریح کرد: نمک و ماسه تامین شده در اختیار روسای شهرستان‌ها و نقاطی قرار گرفته است که در اولویت نخست راهداری زمستانی قرار دارند؛ براساس مصرف سال گذشته این میزان ماسه و نمک فراهم شده است که البته بسته به شرایط هوایی امکان افزایش آن نیز وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، نقاط دارای اولویت در طرح راهداری زمستانی را شهرستان‌های سیاهکل و تالش در مسیر اسالم به خلخال و سیاهکل به دیلمان، رضوانشهر در مسیر پونل به خلخال، رودسر در محورهای کوهستانی اشکورات و رودبار در محورهای کوهستانی عمارلو و خورگام معرفی کرد که همیشه در فصل پاییز نیز بارش برف را دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۱ سامانه نظارت تصویری در راه‌های استان، به استفاده از سیستم‌های هوشمند و نرم‌افزارهای هواشناسی جاده‌ای نیز اشاره کرد و گفت: معمولا پیش از شروع بارش‌ها جلسه ستاد بحران را با هماهنگی استانداری برگزار می‌کنیم.

مرادی، با بیان اینکه هشدارهای لازم را به طور مداوم از سازمان هواشناسی استان دریافت می‌کنیم، یادآور شد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان دسترسی به دوربین‌های نظارتی را برای ستاد مدیریت بحران ایجاد کرده است؛ این ستاد هماهنگی همه دستگاه‌ها از جمله اداره هواشناسی و دستگاه‌های خدمات‌رسان را در این موضوع انجام داده است.

وی یکی از معضلات راهداران زمستانی را بی‌توجهی بسیاری از مسافران به مسائل ایمنی هنگام ورود به جاده‌ها بیان و خاطرنشان کرد: بیشتر مسافران فاقد زنجیر چرخ بودند یا اگر زنجیر همراه خود داشتند، بلد نبودند که چگونه آن را به چرخ‌ها ببندند لذا نیازمند ارائه اینگونه آموزش‌ها به مردم هستیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد