×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان از مقاوم سازی 57 درصد واحدهای مسکونی روستایی استان خبر داد و گفت: طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن افزون بر 297هزار واحد مسکونی در دوهزار و 631 روستای دارای سکنه استان وجود دارد که از این تعداد بیش از 170هزار واحد مقاوم بوده و از استحکام کامل لازم برخوردارند.

 

به گزارش خزرنگار و به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان؛ حامد دائمی با گرامیداشت 5 دی روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بالای طبیعی و سالروز زلزله غم بار بم تصریح کرد: ما در کشوری زندگی می کنیم که به تناوب شاهد وقوع حوادث و بلایای طبیعی و گاها غمبار و تاسف آور هستیم که جبران خسارات برخی از این حوادث بویژه خسارات جانی غیرممکن می باشد، از اینرو جلب آگاهی بخشی عمومی به عواقب و نتایج ناشی از پدیده‌ها و حوادث طبیعی و غیرمترقبه، شناخت و احصا اقدامات و تمهیدات پیشگیرانه به منظور کاهش خسارات ناشی از آن و توسعه فرهنگ ایمنی در جامعه یکی از ضروریات است .

وی با تاکید بر لزوم آموزش عمومی در جهت کاهش مخاطرات ناشی از حوادث، خاطرنشان کرد: حمایت از ابتکارات و فعالیت‌های علمی، نظارت بر ساخت و سازها، ظرفیت سازی نهادی و نیروی انسانی، بکارگیری تجهیزات و ابزارهای لازم، استفاده از فناوری‌های نوین، توسعه سیستم‌های هشدار و پایش و اتخاذ سیاست‌های راهبردی، مواردی است که زمینه را برای نیل به اهداف مورد نظر فراهم می‌آورد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان افزود: طبق آمارها، ارقام و مستندات موجود بیشترین خساراتی که در دوره‌های گذشته تاکنون به گیلان وارد شده به خاطر وقوع زلزله بوده است از سوی دیگر بحث وجود گسل‌های بسیار زیاد و متعدد، در مرکز، شرق و غرب این منطقه را به استانی زلزله‌خیز در سطح کشور تبدیل کرده است.

دائمی از مقاوم سازی 57 درصد واحدهای مسکونی روستایی استان خبر داد و گفت: طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن تعداد 297697 واحد مسکونی در 2631 روستای دارای سکنه در سطح استان وجود دارد که از ان تعداد 170263 واحد مقاوم و از استحکام کامل لازم برخوردارند.

دائمی با بیان اینکه در حال حاضر شاخص مقاوم سازی واحدهای روستایی کشور 49 درصد است ، افزود: طرح بهسازی مسکن روستایی از سال 1384 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با هدف بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقاء سطح ایمنی، بهداشتی، رفاه و آسایش مسکن روستایی آغاز و در استان گیلان تاکنون 112233 فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت گردید.

وی سهمیه گیلان در طرح ویژه مسکن روستایی سال 1401 را هفت هزار واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد 4725 سهیمه به استان ابلاغ و 1652 نفر به بانکهای عامل معرفی و در مرحله انعقاد قرارداد هستند. وی به پرداخت تسهیلات 200 میلیونی اشاره کرد و افزود: آندسته از متقاضیان روستایی که از تاریخ 25/08/1400 تسهیلات 100 میلیونی دریافت نمودند می توانند با مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نسبت به معرفی نامه دریافت متمم تسهیلات اقدام نمایند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد