×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

چهار شهرستان گیلان بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رنگ‌بندی کرونای، وضعیت زرد دارند.

ارتباط استفاده از ماسک با کاهش تعداد مرگ های کرونایی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، املش در نقشه کرونایی گیلان از رنگ‌بندی آبی خارج شد و به رنگ زرد درآمد به این ترتیب تعداد شهرستان‌های با رنگ زرد نسبت به ارزیابی هفته گذشته از سه به چهار شهرستان افزایش یافت.

طبق این ارزیابی، شهرستان‌های املش، رودبار، شفت و ماسال در نقشه کرونایی استان وضعیت زرد دارند.

شهرستان‌های آستارا، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی، رشت، خمام، رودسر، رضوانشهر، سیاهکل، صومعه‌سرا، تالش، فومن، لاهیجان و لنگرود در نقشه کرونایی استان گیلان آبی هستند.

بر این اساس، ۱۳ شهرستان در نقشه کرونایی گیلان آبی بوده که نسبت به هفته گذشته یک شهرستان کاهش یافته است و هیچ شهرستانی در استان قرمز و نارنجی نیست.

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰هزار نفر دست کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان یکصد هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معنا است که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان ۱۰۰هزار نفر جمعیت است.

ادامه روند کاهشی کرونا در گیلان

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، ۲۸ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد هشت بیمار در بخش مراقبت های ویژه هستند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در اماکن عمومی و رعایت فاصله فیزیکی از جمله تاکیدات برای پیشگیری از بیماری‌های ویروسی از جمله کرونا است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد