×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف بیش از ۷۳ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان تالش خبر داد و افزود: با حکم قضایی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

به گزارش خزرنگار ؛ سردار عزیزاله ملکی در تشریح این خبر با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است اظهار داشت: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی در ادامه از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط افرادی سودجو در شهرستان تالش و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه خبر داد و گفت: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی به محل‌های مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: در بازدید از زمین‌های مورد نظر مشخص شد، ۷۳ هزار و ۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی توسط چند نفر به تصرف درآمده و به صورت غیرقانونی با سیم‌خاردار و فنس محصور شده است.

 

این مقام ارشد انتظامی به معرفی ۹ متهم این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی اشاره کرد و بیان داشت: کارشناسان ارزش این اراضی را ۸۴۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

 

سردار ملکی تصریح کرد: با حکم قضایی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

 

وی در پایان با اشاره به رصد دقیق و اشرافیت بالای پلیس بر اقدامات غیرمجاز و مجرمانه متصرفان اراضی ملی، خاطرنشان کرد: مبارزه با زمین‌خواران به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد