×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

رئیس اداره بهزیستی آستارا گفت: ۴۰۰ نفر مددجو در نوبت قرار گرفتن زیر پوشش خدمات مرتبط با دریافت مستمری از سوی این اداره در آستارا هستند.

۴۰۰ نفر در نوبت دریافت مستمری از بهزیستی آستارا هستند

 

به گزارش خزرنگار ؛ ابراهیم روشن‌روان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مجموع مستمری‌بگیران در حوزه امور اجتماعی و توانبخشی ۲ هزار و ۴۵ خانوار هستند که مبلغی حدود ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به آنها پرداخت می‌شود.

وی افزود: علاوه بر اینها پرداخت کمک‌های موردی نیز داریم که از جمله در سال گذشته به یک هزار و ۷۷ نفر مبلغ ۱۰ میلیارد ریال پرداخت شده که هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از آن مبلغ در حوزه توانبخشی بوده است.

رئیس اداره بهزیستی آستارا بیان کرد: ۶۰ نفر هم در حوزه قطع نخاع زیر پوشش این اداره هستند که علاوه بر مستمری ماهانه ۱۰ میلیون ریال حق پرستاری دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی نیز در حوزه اجتماعی پشت نوبت هستند، اضافه کرد: اهتمام این دولت در حوزه مسائل اجتماعی است و مشکلات آنها را با فوریت مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

روشن‌روان عنوان کرد: همچنین هزینه تحصیل دانشجویان در حوزه اجتماعی و معلولان به طور کامل از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود، چنان که در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در حوزه توانبخشی برای ۲۸ دانشجو ۹۰۰ میلیون ریال و در حوزه اجتماعی ۵۰۰ میلیون ریال برای ۱۸ دانشجو پرداخت شد.

وی زیر پوشش قرار گرفتن ۱۰۰ نفر دانش‌آموز معلول از سوی بهزیستی در آستارا را مورد اشاره قرار داد و گفت: ماهانه حدود ۵۰۰ میلیون ریال نیز هزینه تحصیلی به آنها پرداخت می‌شود.

بیش از ۲ هزار نفر در حال حاضر زیر پوشش بهزیستی در شهرستان آستارا هستند و از خدمات توانبخشی و اجتماعی استفاده می‌کنند.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد