×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

بار شکوفایی اقتصادی و معیشتی یک جامعه بر دوش کارگران و کارفرمایان سنگینی می کند ،از اینرو باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

خزرنگار / بی شک یکی از اثرگذارترین قشر جامعه کارگران و کارفرمایان و به معنای جمیع و کاربردی؛ «فعالان تولید و صنعت» هستند، افرادی که با کار و تلاش شبانه روزی چرخ گران سنگ تولید، اشتغال و در نتیجه اقتصاد و معیشت را به حرکت در می آورند و در واقع بار شکوفایی اقتصادی و معیشتی یک جامعه بر دوش آنها سنگینی می کند.

جامعه کارگری و کارفرمایی لازم و ملزوم یکدیگر هستند و در واقع قرارگیری این دو عنصر در کنار هم مجموعه ای به نام «تولید» را رقم می زند و حالا اگر ترکیب معنادار این عنصر، همراه با همدلی، مودت و تعامل باشد قطعا نتایج مثبت و اثرگذاری در روند کار حاصل خواهد شد.

همزمان گرامیداشت و تکریم از مقام «کار و کارگر» و در حاشیه تجلیل و امتنان از کارگران، کارفرمایان و فعالین عرصه تولید و صنعت گیلان که به همت استانداری گیلان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صمت و بسیج کارگری سپاه قدس در سالن الغدیر استانداری برگزار شده بود، فرصت را مغتنم شمرده و با چند تن از فعالین عرصه تولید و اشتغال به گفتگو نشستیم.

«میثم صدیقی» از کارفرمایان نمونه گیلان در گفتگو با خبرنگار کاسپین، اظهار کرد: تولید مولفه اصلی توسعه و پیشرفت یک کشور است.

وی با بیان اینکه تولید شاهرگ حیاتی توسعه کشور است، افزود: نگاه بنیادی، هدفمند و برنامه محور به تولید منجر به پیشرفت، توسعه و رشد اقتصادی می شود.

مدیرعامل شرکت خوراک دام و طیور پاکدانه فومن با اشاره به گام های مثبت در راستای افزایش تولید در. این شرکت، بیان کرد: سال گذشته در این شرکت شاهد رشد ۴۰ درصدی اشتغال و ۵۰ درصدی تولید بودیم که حرکتی ارزشمند و تحول آفرین در بخش تولید به شمار می رود.

صدیقی با اشاره به شعار سال تحت عنوان «مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری، اضافه کرد: دغدغه مندی یک دهه ای رهبر انقلاب در بخش تولید، اقتصاد و معیشت مردم باید مورد توجه مسئولان و دست اندرکاران امر قرار گیرد.

وی با تاکید بر افزایش تولید و اشتغال در شرکت پاکدانه، افزود: پیش بینی ما در سال «مهار تورم و رشد تولید»، افزایش راندمان کار در سطوح مختلف است.

این فعال تولیدی، با تاکید بر پررنگ شدن نگاه حمایتی از جبهه تولید، بیان کرد: تولید برای پویایی و اوج گیری نیاز به حمایت دارد.

صدیقی، تقویت بنیان های اقتصادی و مالی تولید را بسیار بااهمیت برشمرد و اضافه کرد: عدم نقدینگی از مهم ترین چالش ها و دغدغه های تولیدگران و فعالین اقتصادی است.

وی ادامه داد: ارائه تسهیلات ارزان قیمت، پرداخت اعتبارات سرمایه در گردش و همچنین تسهیل بخش امورات اداری و ارائه مجوزها می تواند جنبه حمایت از تولید را قوت ببخشد.

«محسن تشکلی» یکی از کارگران نمونه گیلان در گفتگو با خبرنگار کاسپین، اظهار کرد: کارگران سنگریانان واقعی جبهه تولید هستند و باید از آنها حمایت کرد.

وی با اشاره به نقش جامعه کارگری در پویایی چرخ تولید، افزود: تحرک، بالندگی و رشد تولید در گرو تلاش کارگران در عرصه های مختلف است.

این کارگر برتر گیلان با اشاره به مشکلات و دغدغه های کارگران، اضافه کرد: ‌جامعه کارگری در کنار تمام مشکلات و چالش ها تمام قد در دفاع از جبهه تولید ایستاده است.

تشکلی با اشاره به شاخصه یک نیروی کار فعال و اثربخش در عرصه تولید، بیان کرد: تعهد، انضباط کاری و اخلاقی، حرف شنوی، وجدان مداری و رعایت انصاف و امانتداری از مولفه های یک کارگر نمونه است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به آموزش در بخش های مختلف تولید، افزود: مهارت اندوزی، توجه به آموزش های نوین و تجربه محوری باید محور فعالیت عرصه تولید و صنعت قرار گیرد.

«اسدالله عباسی» استاندار گیلان هم که در نشست های مختلف به لزوم حمایت از جامعه کارگری تاکید دارد، می گوید: تکریم از کارگران و فعالین عرصه تولید مورد تاکید نظام است.

وی با بیان اینکه کارگران سرمایه‌های ارزشمند نظام اسلامی هستند، افزود: جامعه کارگری نقش اثرگذاری در شکل گیری انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و سایر عرصه‌ها داشته است.

استاندار گیلان با اشاره به نامگذاری سال مهار تورم و رشد تولید، بیان کرد: کارگران ستون فقرات صنعت و تولید هستند و بدون تلاش این عزیزان رونق تولید امکان پذیر نیست.

عباسی با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم حقوق کارگران در بخش‌های مختلف تضییع شود، گفت: به هیچ بیمارستان و مراکز درمانی اجازه تبعیض به جامعه کارگری و بازنشستگان را نمی‌دهیم.

منبع: آژانس خبری کاسپین

رشد تولید با حلقه ارتباط کارگر و کارفرما محقق می شود/ تولید شاهرگ حیاتی توسعه کشور است

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد