×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

استاندار گیلان، طراحی مدل تبیین جایگاه زنان در توسعه فرهنگ به شیوه مطالعه دانشگاهی را ضروری خواند و افزود: نتایج مطالعات باید همسو با نیازهای جامعه میزبان و برگرفته از هویت اسلامی – ایرانی باشد.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ صبح امروز (شنبه) اسدالله عباسی در گفت و گو با زینب اختری مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور به اهمیت مساله خانواده در جوامع اسلامی اشاره و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالهای گذشته نسبت به موضوع جمعیت و تغییر سبک زندگی هشدار دادند اما آنچنان که باید به این مهم توجه ند.

وی با بیان اینکه جوانی جمعیت یکی از راهبردی ترین موضوعات اجتماعی انقلاب اسلامی در دهه های اخیر است ، افزود: جمعیت جوان منشا بالندگی جامعه و نیز راهکار مقابله با نقشه شوم دشمنان برای نابودی ارزشمندترین نهاد اجتماعی ایران اسلامی یعنی خانواده قلمداد می شود.

عباسی به پایین بودن نرخ رشد جمعیت و بالا بودن نرخ سالمندی در استان گیلان اشاره و اظهار کرد: به سبب اهمیت مساله جمعیت در بعد ملی و همچنین تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس محترم جمهور بر این امر ، در استان گیلان جلسات ستاد جوانی جمعیت و خانواده بصورت منظم و هدفمند برگزار می شود و دستگاه های ذیربط موظف به ارائه گزارش هفتگی در این ستاد هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر لزوم برنامه سازی در رسانه ملی و نیز تولید محتوای علمی ، اجتماعی و فرهنگی از سوی فعالان عرصه مطبوعات در خصوص فرزندآوری و تکریم سالمندان ، باید نسبت به فعال تر کردن خانه های بهداشت بعنوان عاملی موثر در تبلیغ فرزندآوری اقدام کرد.

استاندار گیلان، طراحی مدل تبیین جایگاه زنان در توسعه فرهنگی در قالب مطالعات دانشگاهی را ضروری خواند و افزود: نتایج مطالعات باید همسو با نیازهای جامعه میزبان و برگرفته از هویت اسلامی – ایرانی باشد. نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت همکاری مدیران با زنان شاغل در دستگاه ها بعنوان محور اصلی خانواده و تربیت نسل امروز تاکید کرد و گفت: حمایت از بانوان شاغل و کمک به نقش آفرینی موفق تر آنان در خانه ، موجب می شود تا در جریان اجرای امورات شغلی نیز با امنیت روانی بالاتری عمل کنند.

زینب اختری مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور هم در این نشست با تقدیر از استاندار گیلان به سبب حضور فعال در جلسات ستاد جوانی جمعیت و خانواده ، به جایگاه ویژه گیلان در اجرای مصوبات حوزه زنان و خانواده اشاره کرد و گفت: در بحث ارتقای ساختار اداری بانوان ، گیلان استانی پیشگام است.

وی با اشاره به معضل جمعیت در کشور و پایین بودن نرخ باروری ، تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه توجه ویژه‌ای به قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری و مشوق‌های لازم شده است . اختری از تدوین شناسنامه جمعیتی استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: در راستای اقدامات ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، شناسنامه جمعیتی هر استان به تفکیک شهرستان‌ها تدوین شد و در اختیار دبیران ستادهای استانی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر تقویت رویکردهای بازدارنده در مقوله شوم سقط جنین اضافه کرد: سقط جنین از مهم‌ترین مسائلی است که با رشد جمعیت در ارتباط است، از اینرو باید با اجرای برنامه های راهبردی ، ضمن آگاه سازی زنان از معایب و مضرات این پدیده نامطلوب ، رویکرد فرزندآوری و تربیت نسل پرنشاط و آگاه را بصورت هوشمندانه دنبال کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ سیاست های کلی جمعیّت را که براساس بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده ، ابلاغ کردند. همچنین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در جلسه کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید ، طی نامه ای در ۲۴آبان ۱۴۰۰ از سوی رییس جمهور ابلاغ شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد