×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مدیرکل صمت گیلان، با اشاره به تحقق اشتغال ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفری بخش صنعت و اصناف از تعهد ۳۵ هزار اشتغال استان در سال جاری، گفت: ۷۵ هزار نفر در حوزه صنعت استان فعالیت می کنند.

به گزارش خزرنگار ؛ تیمور پورحیدری در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه حدود ۱۸۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه در استان گیلان فعالیت می کنند، گفت: همچنین بالغ بر ۱۷ هزار واحد تولیدی صنفی و کارگاه کوچک در استان داریم.

وی با اشاره به سهم قابل توجه واحدهای تولیدی در اشتغال استان گیلان، اظهار کرد: در سال جاری حدود ۱۷۴ واحد صنعتی جدید را راه اندازی کردیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۶ درصدی دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه ۵۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای این ۱۷۴ واحد پیش بینی شده و زمینه اشغال ۸۸۰۰ نفر را فراهم می کند، افزود: ۱۸۰ پروژه صنعتی نیز در استان داریم که پیشرفت بالای ۶۰ درصد دارند و بخشی تا پایان سال و بخشی دیگر تا نیمه نخست سال آتی به بهره برداری خواهد رسید و برای ۶۱۸۵ نفر اشتغال ایجاد می کند.

پورحیدری با اشاره به سرمایه گذاری ۵۴ هزار میلیارد تومانی برای پروژه های تولیدی و صنعتی استان، اضافه کرد: ۳۳ شهرک صنعتی در سطح استان و یک شهر صنعتی در رشت داریم که صنایع بزرگی را درخود جای داده؛ مساحت اراضی در اختیار شهرک های صنعتی استان ۱۸۵۰ هکتار است و به زودی ۲۵۰ هکتار زمین در رشت و انزلی وشفت و لوشان به سرمایه گذاران واگذار می شود؛ همچنین خلع ید زمین از سرمایه گذارانی که عملیات اجرایی را آغاز نکرده اند، در دست اقدام است.

وی یکی از رویکردهای دولت سیزدهم را احیای واحدهای راکد دانست و خاطرنشان کرد: نهضت احیا شروع شده و ۴۰۰ واحد راکد را شناسایی کردیم که با پشتیبانی استاندار گیلان، تاکنون ۱۱۵ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳۷۰ میلیارد تومانی احیا شده است.

مدیرکل صمت گیلان همچنین از شناسایی ۳۴۵ واحد راکد دیگر خبر داد و تصریح کرد: ۱۴۵ واحد صنعتی قابلیت احیا دارند و با استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تا پایان سال جاری و سال آینده به چرخه تولید باز می گردند؛ ۷۵ واحد صنعتی نیز با ۳۰ درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند که در دستور کار کمیته نهضت احیا قرار دارند.

وی گیلان را دارای ۴۹ واحد معدنی دانست که پروانه بهره برداری دارند و متذکر شد: ۴۸ معدن غیر فعال نیز داریم که از طریق مزایده به چرخه تولید مواد معدنی خواهند پیوست.

پورحیدری، عمده معادن گیلان را مصالح ساختمانی دانست و تاکید کرد: صنایع سیمان گیلان ظرفیت خوبی دارد و به زودی صادرات سیمان به روسیه را آغاز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ۷۵ هزار نفر در حوزه صنعت استان فعالیت می کنند، گفت: ۲۳۰ هزار نفر در بخش اصناف بوده و مشغول کسب و کار هستند و ۱۷۰۰ نفر مستقیم و ۳۰۰۰ نفر غیر مستقیم در بخش معادن فعالیت می کنند.

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به تحقق اشتغال ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفری بخش صنعت و اصناف از تعهد ۳۵ هزار اشتغال استان در سال جاری، بیان کرد: در دهه فجر امسال ۳۲ طرح صنعتی را با سرمایه گذاری ۵۷۰۰ میلیارد تومانی اجرا کردیم و برای ۱۸۷۰ نفر شغل ایجاد شد.

پورحیدری به صادرات ۷۵۰ میلیون دلاری از گمرکات گیلان طی سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: سهم صنعت ۳۷۰ میلیون دلار بوده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد