×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

بزرگ ترین مرکز تخصصی آموزش ایمنی و آتش نشانی شمال کشور با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار رشت همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در رشت افتتاح شد.

به گزارش خزرنگار ؛ بزرگ‌ترین مرکز تخصصی آموزش ایمنی و آتش نشانی شمال کشور امروز ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور رحیم شوقی شهردار رشت، اعضای شورای اسلامی شهر، محمدعلی ویشکائی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان افتتاح شد.

شهردار رشت در آیین افتتاح بزرگ‌ترین مرکز تخصصی آموزش ایمنی و آتش نشانی شمال کشور با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی به تمام فجرآفرینان و ملت ایران به ویژه مردم شهر رشت اظهار کرد: با فعالیت مرکز مذکور در رشت، فعالیت‌های آموزشی امداد و نجات در فضای معلق (برج عملیاتی صعود و فرود)، اطفاء حریق پمپ بنزین و تانکر سوخت، اطفاء حریق گاز شهری، کارگاه امداد و نجات در فضای محدود، کارگاه آشنایی با مواد شیمیایی خطرناک و کارگاه حمل مصدوم راه اندازی می‌شود.

رحیم شوقی، برگزاری کارگاه‌های تخصصی را همواره دغدغه آتش نشانان و دیگر افرادی که در محیط‌های خطرناک و پر خطر کار می‌کنند عنوان کرد و افزود: کمبود مکانی مستقل برای مانورهای تخصصی همیشه احساس می‌شد.

وی، بخش قابل توجهی از هزینه‌های مربوط به احداث بزرگ‌ترین مرکز تخصصی آموزش ایمنی و آتش نشانی شمال کشور را با استفاده از توان تخصصی آتش نشانان و سازمان آتش نشانی رشت ذکر کرد و گفت: برای راه اندازی پروژه مذکور از محوطه و طبقه فوقانی ایستگاه ۱۳ آتش نشانی بهره گرفته شده است.

شهردار رشت با بیان اینکه اگر مرکز مذکور در فضای دیگری خارج از مکان ایستگاه ۱۳ آتش نشانی با مشخصات و مختصات کنونی احداث و به بهره برداری می‌رسید باید اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال صرف می‌شد، تصریح کرد: اکنون بزرگ‌ترین مرکز تخصصی آموزش ایمنی و آتش نشانی شمال کشور با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال احداث، تجهیز و راه اندازی شده است.

آمادگی نیروهای آتش نشان تضمین کننده امنیت شهر

محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت، امروز در مراسم افتتاح بزرگترین مرکز تخصصی آموزش ایمنی و آتش‌نشانی شمال کشور با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین بهار پیروزی انقلاب اظهار کرد: برای به ثمر رسیدن انقلاب ایثارگری‌های فراوانی انجام شد و تمامی مسئولان باید با خدمت صادقانه پاسخ از خودگذشتگی و ایثار ملت را به خوبی بدهند.

وی با بیان اینکه آمادگی نیروهای آتش نشان تضمین کننده امنیت و آرامش شهروندان است افزود: هر سازمانی برای ارائه خدمات مطلوبتر باید از به روز‌ترین و پیشرفته‌ترین علوم روز دنیا در حوزه تخصصی اطلاع داشته باشد و سازمان آتش نشانی از آن دسته از سازمان‌ها است که هر اندازه به روز و تخصصی باشد در مواجهه با حوادث می‌تواند عملکرد مطلوب‌تری در حفظ جان و مال مردم ارائه کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه تخصصی شدن خدمات سازمان آتش نشانی در اولویت است تصریح کرد: شورای اسلامی شهر رشت همواره به سازمان آتش نشانی نگاه حمایتی دارد و در این راستا در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری رشت نیز اولویت شورا تامین امکانات و تجهیزات فردی نیروهای آتش نشان با هدف حفظ و تامین سلامت آنان در انجام عملیات‌ها بوده است.

کارگرنیا با قدردانی از تلاش‌های نیروهای آتش نشان شهرداری رشت در ارائه خدمت به شهروندان بیان کرد: شهروندان از عملکرد سازمان آتش نشانی رضایت دارند و عملکرد این نیروهای خدوم مایه مباهات است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد