×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

رئیس مجمع نمایندگان گیلان به توسعه گردشگری بعنوان یکی از مهمترین ظرفیت های آستانه اشرفیه اشاره و بیان کرد: علاوه بر بستر سبز و نوار ساحلی این شهرستان ، ظرفیت گردشگری مذهبی آستانه اشرفیه جایگاه ارزنده ای دارد که لازم است در مسیر توسعه و برجسته سازی آن اقدامات بهتری را به انجام رساند.

به گزارش خزرنگار ؛ ابراهیم نجفی اسپیلی شامگاه پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه با گرامیداشت اعیاد شعبانیه ، ۱۱ اسفند را بزرگترین رویداد سال برای نمایش اتحاد مردم و مسئولان و نیز نقش آفرینی برای ساخت فردایی بهتر خواند و گفت: هشیاری در انتخاب فرد اصلح باید مورد توجه رای دهندگان باشد.

وی با تشریح اقدامات خود در کسوت نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر در مجلس فعلی ، خاطرنشان کرد: به استناد قانون اساسی ، یکی از مهمترین وظایف نمایندگان قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است که چنانچه در نظام توزیع اعتبارات ؛ نظارت و مطالبه گری از سوی نمایندگان در سطح ملی اجرا نشود ، این مهم نیز محقق نخواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان توسعه را مفهومی کلی در مسیر آبادی و سازندگی خواند و افزود: اجرای عملیات آسفالت و بهسازی با اخذ ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار ملی ، اتمام ساخت و بهره برداری از پل کابلی با اخذ ۶۵ میلیارد تومان ، راه اندازی و کلینیک تخصصی درمانی بیمارستان کوثر از محل اعتبارات وزارتی و شمار قابل توجهی پروژه در حوزه ورزشیاز جمله اقدامات صورت گرفته در دوره تصدی بنده است.

وی به تعدد پروژه های در دست اجرا در شهرستان آستانه اشرفیه اشاره کرد و گفت: احداث مرکز جامع سلامت آستانه اشرفیه با مساحت حدود ۲هزار متر ، احداث سدبندچهارده جوب ، احداث سد لاستیکی رودخانه وگارود در انبار سر ،اخذ مجوزاحداث تقاطع غیرهمسطح و پل روگذر ورودی شهرستان آستانه اشرفیه با اعتبار ۱۱۳میلیارد تومان بخشی از فعالیت هایی است که دردست اجراست.

نجفی یکی از اقدامات مهم در راستای توسعه شهرستان آستانه‌اشرفیه را ملی شدن طرح توسعه حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) دانست و اظهار کرد: در قانون بودجه کشور بعد از ۲۰سال ۱۰۹ میلیارد تومان برای طرح توسعه حرم تخصیص یافته است.

نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس با تاکید لزوم توجه به رفع محرومیت‌زدایی در حوزه آبرسانی در شهرستان آستانه‌اشرفیه افزود: بر اساس آمار ۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار جهت تعویض لوله‌های فرسوده آب شرب در ۴۱ روستای شهرستان آستانه‌اشرفیه از ردیف اعتبارات محرومیت‌زدایی جذب شده ، در حالیکه اعتبار درنظرگرفته شده برای این امر در بودجه ۱۴۰۲ تنها ۳میلیارد تومان بود است.

وی به اقدامات صورت گرفته در بخش درمان اشاره کرد و از ملی شدن طرح احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی شهرستان آستانه‌شرفیه و بندرکیاشهر خبر داد و افزود: این طرح در مرحله اخذ مجوز ماده ۲۳ می‌باشد.

نجفی از تجهیز کلیه خانه های بهداشت شهرستان آستانه اشرفیه و کیاشهر به سیستم سرمایش و گرمایش ، ساخت و افتتاح چهار مرکز بهداشت روستایی جدید از محل اعتبارات ملی ، راه اندازی و افتتاح مرکز اورژانس در دهستان چهارده و دریافت دستگاه اکسیژن ساز و سونوگرافی مبله برای بیمارستان کوثر بعنوان دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان یاد کرد.

وی با بیان اینکه کل اعتبارات ابلاغی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان آستانه‌اشرفیه  برای ادارات راهداری و بنیاد مسکن به منظور اجرای عملیات، آسفالت بهسازی و روکش آسفالت و بازنگری طرح هادی در سال ۱۴۰.۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است، تصریح کرد: با توجه به بنده در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و پیگیری‌های مستمر صورت گرفته در ۲ سال اخیر مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی جهت آسفالت و روکش آسفالت اخذ شده است.

نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به بازنگری طرح هادی در روستاهای شهرستان آستانه‌اشرفیه بیان کرد: در ۲ گذشته طرح هادی در ۲۷ روستا بازنگری شده و در ۵۰ روستا آسفالت جاده صورت گرفته است.

نجفی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته اقدامات زیربنایی خوبی در حوزه برق در شهرستان آستانه‌اشرفیه اتخاذ شده است، گفت: در ۲ سال گذشته مجموع ۹۴ میلیارد تومان در راستای تعویض سیم‌های، برق به کابل خودنگهدار تقویت و تعویض ترانس‌های برق در نقاط بحرانی در این شهرستان اعتبار جذب کردم.

وی از اخذ ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جهت روشنایی محورهای اصلی از محل اعتبارات ملی و استانی طی دو سال گذشته خبر داد و بیان کرد: محور انبار سر تا سه راه رودبنه محور سالستان – کیسم – چهارده محور آستانه‌اشرفیه به بندر کیاشهر میدان ورودی بندر کیاشهر تا پل ولایت از جمله محورهایی بودند که عملیات روشنایی در این محورها انجام شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از اسکله بندر کیاشهر به عنوان بندر گردشگری و صیادی مطالبه به حق شهروندان بندر کیاشهر بوده است، تصریح کرد: در این راستا ضمن برگزاری جلسات متعدد با مسوولان مربوطه و تشریح موضوع برای وزیر جهاد کشاورزی و وزیر راه و شهرسازی، خواستار بررسی مجدد طرح اسکله بندر کیاشهر در هئیت وزیران دولت سیزدهم شدم.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس با اشاره به راه‌اندازی مجدد اسکله بندر کیاشهر در آینده‌ای نزدیک گفت: در نهایت پیگیری‌های به‌عمل آمده، منجر به صدور مجوز شماره ۱۴۰۴۰ / الف ۷ ، در مردادماه سالجاری از سوی سازمان شیلات ایران گردید و به زودی آگهی مناقصه واگذاری تکمیل و راه‌اندازی مجدد بندر کیاشهر به سرمایه‌گذار بخش غیر دولتی در قالب ماه ۲۷ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقرراتهای دولت (۲) در حوزه صیادی و گردشگری در سامانه تدارکات الکترونیک دولت بارگذاری خواهد شد.

نجفی با بیان عملکرد خود در حوزه ورزش ، منابع طبیعی و همچنین حوزه های زیرساختی همچون برق ،تصریح کرد: طی دوره ۲ساله حضور در مجلس شورای اسلامی و به عنوان یکی از اعضای کمیسیون عمران در اکثر حوزه‌های تصمیم گیری و قانون‌گذاری مجلس در خصوص زیر ساخت‌های عمرانی استان و شهرستان و در دفاع تمام قد از کشاورزان و مشکلات این حوزه پیش قدم بوده ام و بیش از ۱۰۰ مرتبه در صحن علنی به بیان نطق در موضوعات مرتبط پرداختم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان تصریح کرد: نطق‌های بنده در مجلس در خصوص تصمیم گیری‌های مختلف کشوری و استانی از جمله همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بیمه کارگران ساختمانی، درمان قانون رتبه‌بندی معلمان، بیمه مهندسین و اصحاب رسانه مشکلات استانی و شهرستانی مسائل مرتبط با کشاورزان و سایر مسائل مهم از جمله قانون مالیات بر خانه خالی اصلاح ساختار بودجه طرح مالیات بر سوداگری، قانون جهش تولید مسکن، قانون جهش تولید دانش بنیان، اصلاح ساختار بانک مرکزی بوده است.

**   طرح کنترل اجاره بهای مسکونی، قانون نظام رتبه‌بندی معلمان قانون واردات خودروهای کار کرده، قانون ساماندهی صنعت خودرو قانون تسهیل صدور مجوزهای قانون، اصلاح خرید تضمین، صدور مجوز واردات خودرو کسب و کار محصولات کشاورزی، قانون حمایت از خانواده و الزام دولت به ارائه کالابرگ الکترونیکی برای حفظ قدرت خرید، جوانی جمعیت از دیگر مباحث مطرح شده در نطق‌های مجلس توسط نجفی بوده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه همچنین با اشاره به تصویب ۳۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای جوانان توسط مجلس یازدهم گفت: سهم گیلان از این مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال است.

نجفی در ادامه به توسعه گردشگری بعنوان یکی از مهمترین ظرفیت های آستانه اشرفیه اشاره و بیان کرد: علاوه بر بستر سبز و ساحلی این شهرستان که همواره مورد استقبال گردشگران است ، ظرفیت گردشگری مذهبی این شهرستان جایگاه ارزنده ای دارد که لازم است در مسیر توسعه و برجسته سازی آن اقدامات بهتری را به انجام رساند و بیش از پیش از این موهبت در جهت جذب گردشگر مذهبی و درآمدزایی از این محل گام برداشت.

وی توسعه فعالیت های سرمایه گذاری و نیز ایجاد ارزش افزوده به تولیدات بومی محلی و کشاورزی را راهکاری در مسیر اعتلای اشتغال و اقتصاد محلی خواند و یادآور شد: باید از ظرفیت جوانان تحصیل کرده برای استفاده موثر از ظرفیت های بالقوه شهرستان بهره جست.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد