×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
false

کارخانه‌داران، مطالبات چای کاران از چین اول را پرداخته نکرده‌اند که این مساله ظلم بزرگی به قشر کشاورز است.

به گزارش خزرنگار ؛ مهرداد لاهوتی با اشاره به عدم پرداخت کامل مطالبات چای‌کاران گیلانی گفت: همان طور که مستحضرید ۷۵ درصد قیمت چای توسط کارخانه‌داران و تنها ۲۵ درصد توسط دولت پرداخت می‌شود که متاسفانه دولت در پرداخت همین مبلغ ناچیز ۲۵ درصدی هم تعلل می‌کند و هنوز متاسفانه یک ریال هم پرداخت نکرده است.

لاهوتی با انتقاد از عملکرد مدیریت سازمان چای افزود: از سویی دیگر این که کارخانه‌داران، مطالبات چای کاران از چین اول را هنوز پرداخته نکرده‌اند، واقعا ظلم بزرگی است. همه کارخانه داران چین اول امسال را فروخته اند اما مطالبات چای کاران زحمت کش را پرداخت نمی‌کنند و متاسفانه سازمان چای هم نظارتی بر این موضوع ندارد. سازمان چای باید این موضوعات را مدیریت کند.

وی ادامه داد: در صحبتی که امروز با مسئولان سازمان چای داشتم، این موضوع را مطرح کردم که ساز و کاری در دستور کار قرار گیرد که به کارخانه‌دارانی که بدهی خود به چای کاران را پرداخت نکرده‌اند، اجازه خرید مجدد چای داده نشود.

نماینده مردم لنگرود تاکید کرد: متاسفانه عملکرد سازمان چای بسیار ضعیف و غیرقابل قبول است؛ به عنوان مثال دیدیم که در سال ۱۴۰۱، بیش از ۱۰۰ هزار تن چای وارد کشور شد و چه بلایی بر سر چای کاران ما آمد.

لاهوتی همچنین از پیگیری پرداخت بدهی دولت به چای‌کاران خبر داد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته انشالله تا هفته آینده، بیش از ۷۰ درصد از بدهی دولت به چای‌کاران پرداخت خواهد شد تا بخشی از مشکلات عزیزان ما رفع شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد