×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

استاندار گیلان:اشاعه فرهنگ ایثار نیازمند نگاهی فرابخشی بوده که برای گسترش این فرهنگ نشست های کارشناسی مختلفی در گیلان برگزار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری عصر امروز در چهارمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان که با حضور غلامرضا یاوند عباسی مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور برگزار شد، به بیان فعالیت های انجام  شده در حوزه نشر ارزش های دفاع مقدس در گیلان پرداخت.

وی ظرفیت های گیلان در حوزه های فرهنگی با مضمون ایثار و شهادت را مطلوب خواند و با بیان اینکه اشاعه فرهنگ ایثار نیازمند نگاهی فرابخشی است،گفت: در سالجاری جلسات کارشناسی مختلفی با حضور دستگاه های اجرایی متعدد برای بررسی کارکردهای فرهنگی با رویکرد ایثار و شهادت در استان برگزار شده است.

سالاری با اشاره به برگزاری جلسه ساماندهی یادواره های شهدا در نیمه دوم اسفند گفت: در برگزاری یادواره پنج سردار گیلانی که در سطح ملی اجرا می شود ،باید با تجمیع برنامه ها و تمرکز بر کیفیت افزایی نسبت به حفظ شان این بزرگ مردان تاریخ معنوی کشور تلاش کرد.

وی افزود: در این خصوص باید سطح همکاری دستگاههای اجرای در حوزه تبلیغ و پشتیبانی و اجرا مشخص شود.

استاندار گیلان با بیان مراسم یادواره شهدا متعلق به مردم است، گفت: باید زمینه فراهم کنیم تا مردم شرکت گسترده در این نوع مراسم داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان به موضوع ساماندهی گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: به امر همسان سازی گلزار شهدا تاکید نداشته باشیم زیرا تصریح رهبر معظم انقلاب بر اصلاح قبور به سلیقه خانواده شهدا و عدم همسان سازی است.

سالاری بهسازی محیط عمومی و مسیر دسترسی به گلزار شهدا را  مورد تاکید قرار داد و افزود: تا کارهای موجود در حوزه ساماندهی گلزار شهدا انجام نشده به سمت مسقف کردن گلزار شهدا نرویم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: مسقف کردن گلزار شهدا در جایی انجام شود که نیاز است و به جای آن به ترویج فرهنگ ایثار به نصب نماد و کارهای فرهنگی بپردازیم.

وی درباره موزه دفاع مقدس گفت: تلاش می کنیم امسال ساخت این مرکز فرهنگی آغاز شود.

سالاری خاطرنشان ساخت: در ساخت موزه دفاع مقدس گیلان تقسیم کار بین دستگاهها تسریع شود تا هر دستگاهی خود را در یک بخش، مسئول بداند.

وی با ارزشمند توصیف کردن تدوین دانشنامه دفاع مقدس گفت: جمع آوری اسناد دفاع مقدس در گیلان نیز کار خوبی است که باید مورد توجه باشد.

استاندار گیلان در خصوص راهیان نور نیز اظهار داشت: اقامت گاهی مختص گیلان در جنوب کشور ایجاد شده است.

دکتر سالاری تاکید کرد: دستگاه های اجرایی درباره ایمنی در اعزام ها دقت نظر ویژه داشته باشند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد