×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مدیر تعاون روستایی گیلان خبر داد: تاکنون ۲۰۰ تن میوه ویژه شب عید توسط شبکه اتحادیه تعاون روستایی استان خریداری و ذخیره‌سازی شده‌ است.

 

به گزارش خزرنگار ؛ عباس جعفرپور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی گیلان امسال نیز همانند سال‌های گذشته نسبت به خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید توسط شبکه اتحادیه تعاون روستایی استان اقدام کرده‌است.

وی افزود: بر این اساس بیش از یکصد تن سیب قرمز از استان آذربایجان غربی خریداری و برای ذخیره‌سازی به سردخانه‌های استان در شهر صنعتی رشت منتقل شد تا در اواخر سال و نوروز به منظور تنظیم بازار توزیع شود.

 

جعفرپور در ادامه با اشاره به خرید توافقی پرتقال از کشاورزان باغدار گیلان بیان کرد: در پی ابلاغ دستورالعمل اجرایی طرح تنظیم بازار میوه از سوی سازمان تعاون روستایی ایران و تصمیم کمیته راهبری آن و تعیین اتحادیه تعاونی روستایی استان به عنوان مباشر نخست توزیع میوه، این اتحادیه نسبت به خرید پرتقال از محصولات باغداران اقدام کرده‌است.

 

وی با بیان اینکه خرید پرتقال از باغداران گیلان در دی ماه امسال انجام شد، اظهار کرد: بر این اساس یکصد تن پرتقال از باغداران شرق گیلان خریداری شده‌ که بخشی در انبار سرد کشاورزان ذخیره و در همان شهرستان توزیع خواهد شد ضمن اینکه بخش دیگری از پرتقال‌های خریداری شده به سردخانه مرکز استان منتقل شده‌است.

 

مدیر تعاون روستایی گیلان خاطر نشان کرد: پرتقال‌های خریداری شده در کنار سیب تنظیم بازار استان آذربایجان غربی در بین شهروندان در مناطق مختلف گیلان با برپایی مکان‌هایی از اواخر سال جاری توزیع خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه ۱۰ مکان در رشت برای توزیع میوه شب عید در نظر گرفته می‌شود، اظهار کرد: در تمامی شهرستان‌ها نیز، اتحادیه‌های شهرستانی غرفه هایی را تحت نظر تنظیم بازار دایر می کنند.

 

مدیر تعاون روستایی استان گیلان بیان کرد: نرخ میوه‌های شب عید ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار خواهد بود ضمن اینکه اگر شرایط ویژه‌تری باشد، قیمت‌ها را کمیته راهبری تنظیم بازار تعیین می‌کند.

تهیه و تنظیم: غلامحسین محمدپور سالکویه

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد